«تالار معلمان» ساخته ایلکر چاتاک برنده لولای طلایی بهترین فیلم آلمان شد.
به گزارش سینماسینما، «تالار معلمان» به کارگردانی ایلکر چاتاک برنده غافلگیرکننده جوایز لولای آلمان شد و عنوان بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. این در حالی است که «تالار معلمان» توانست بالاتر از فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر قرار بگیرد که برنده لولای نقره ای شد. لولای برنزی هم به فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی رسید.
در چهارمین فیلم چاتاک، «بِنِش» در نقش معلمی بازی میکند که تلاش دارد تا اوضاع را در یک دبیرستان کنترل کند. چاتاک برای این فیلم جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را هم برد. جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن هم به بنش رسید و بهترین تدوین را هم همین فیلم از آن خود کرد.
گرچه فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» آرای کافی را از ۲۲۰۰ عضو آکادمی فیلم آلمان کسب نکرد تا عنوان بهترین فیلم را از آن خود کند، اما این درام جنگ جهانی اول که تولید نتفلیکس است و ۱۲ نامزدی لولا دریافت کرده بود، دوستداران خود را ناامید نکرد.
این فیلم در نهایت موفق شد تا ۹ جایزه لولا – همان تعداد که سال گذشته به فیلم «توماس عزیز» به کارگردانی آندریاس کلاینرت اهدا شد – دریافت کند که بیشتر در بخشهای فنی از جمله بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی تولید بود و جایزه بخشهای جلوههای بصری، طراحی صدا و گریم را هم برد.
علاوه بر این، لولای نقرهای بهترین بازیگر مرد به فلیکس کامر، بازیگر اصلی این فیلم که اولین بازی خود را در یک فیلم سینمایی انجام داد و به آلبرشت شوچ بازیگر مکمل اهدا شد.
در همین حال لولای بهترین مستند به فیلم «الفریده یلینک – زبان آزاد شده» ساخته کلودیا مولر رسید و فیلم جادهای «ماموریت اولجا فانک» به کارگردانی باربارا کروننبرگ در بخش بهترین فیلم کودک موفق به کسب جایزه شد. دومین فیلم اسون اونتروالد از مجموعه «مدرسه حیوانات جادویی» یک لولا را برای کسب عنوان موفقترین فیلم آلمانی اکران شده در سال ۲۰۲۲ از نظر تجاری دریافت کرد.
همین لولا سال پیش به اولین فیلم از مجموعه «مدرسه حیوانات جادویی» به کارگردانی گرگور شنیتسلر به عنوان موفقترین فیلم آلمانی سال ۲۰۲۱ با مجموع ۱.۷ میلیون بلیت فروخته شده اهدا شد.
در این مراسم جشن لولای افتخاری برای خدمات به سینمای آلمان به کارگردان باسابقه فولکر شلوندورف اهدا شد.
در این مراسم راث وزیر فرهنگ آلمان به بحث درباره شرایط کار در روند تولید فیلمها پرداخت که با اتهامات اخیر به بازیگر-کارگردان تیل شوایگر در آلمان بالا گرفته و گفت: ما باید درباره تغییرات ساختاری صحبت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که فضای کاری در مجموعه تولید فیلم بدون سوءاستفاده اقتدارگرایانه از قدرت، بدون آزار جنسی یا حتی خشونت وجود داشته باشد و باید برای کسانی که تحت تأثیر قرار میگیرند این امکان وجود داشته باشد که در مورد این اعمال نادرست صحبت کنند، بدون اینکه طرد شوند.
منبع: مهر به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پنج جایزه کانادایی برای «کارآموز»
- نامزدی دو بازیگر فیلم علی عباسی در اسکار
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ محمد حقیقت از فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی میگوید
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- ۵ شانس اصلی اسکار بینالمللی امسال کدام کشورها هستند؟
- نمایش آثار روز سینمای جهان در خانه هنرمندان ایران
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- ضیافت آکادمی اسکار برگزار شد/ تام کروز ستارهی مراسم
- معرفی نامزدهای «ادی»/ بهترین تدوین در کدام فیلمها دیده شد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





