نبرد بیپایان درباره فیلمهای ابرقهرمانی این بار از سوی جیمز گان و در انتقاد از نظرهای مارتین اسکورسیزی از سر گرفته شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، جیمز گان سازنده فیلمهای «محافظان کهکشان» و «جوخه خودکشی» که با اقتباس از کتاب های مصور ساخته شدهاند هرگز از دادن پاسخهای صریح و مستقیم به خبرنگاران ابایی ندارد و چنین پاسخهایی در صنعت سرگرمی هالیوود تقریبا کمیاب هستند.
وی دیروز (چهارشنبه) در مصاحبهای پادکستی درباره فیلمهای ابرقهرمانی به اظهارنظر چهرههایی چون مارتین اسکورسیزی پاسخ داد. اسکورسیزی با اظهارات مشهورش که پاییز سال ۲۰۱۹ و در حالی که در حال معرفی فیلم جدیدش «ایرلندی» بود فیلمهای ابرقهرمانی مارول را به شهر بازی تشبیه کرده و گفته بود این فیلمها سینما نیستند، سروصدای زیادی به پا کرد.
گان هم مانند خیلی از چهرههای صنعت سرگرمی آن زمان درباره سخنان اسکورسیزی اظهار نظر کرده و در توییتی گفته بود: خشمگین شدم وقتی مردم بیآنکه «آخرین وسوسههای مسیح» را ببینند به انتقاد از آن پرداختند. حالا هم متاسفم که او هم دارد فیلمهای مرا به همین شکل قضاوت میکند. وی همچنین افزوده بود اسکورسیزی یکی از پنج فیلمساز زنده محبوبش است.
گان اکنون در معرفی فیلم جدیدش «جوخه خودکشی» گفته است: او دارد فیلمهایش را در سایه مارول تولید میکند و با انتقاد از مارول اسکورسیزی سعی دارد توجه رسانه را به فیلمش جلب کند زیرا آنقدر که او دلش میخواهد در رسانهها به فیلمهای وی توجه نمیشود.
با این حال گان بار دیگر سبک اسکورسیزی را به عنوان یک فیلمساز تحسین کرد و گفت با بخشی از حرفهای این کارگردان کهنهکار که میگوید فیلمهای بیاحساس، بیروح و بزرگی وجود دارند که بازتابدهنده آنچه که باید اتفاق بیفتد نیستند، موافق است.
وی دوباره در صحبت با این پادکست افزود که به نظرش اسکورسیزی شاید بزرگترین فیلمساز زنده دنیا باشد، اما در عین حال با این نظرش که میگوید فیلمهایی که با اقتباس از کتابهای کمیک ساخته میشود سینما نیستند، موافق نیست.
نبرد بیپایان در این باره به نظر میرسد تا زمانی که هنوز در هر ۲ طرف احساسات زیادی وجود دارد ادامه داشته باشد اما شاید نظر مردم چیز دیگری باشد و آنها اساسا موافق باشند که بسیاری از فیلمهای ابرقهرمانی (البته نه همه آنها) به عنوان آثار صرفا تجاری قابل توجه هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- «سوپرمن»؛ سقوط بزرگ ابرقهرمان/ ماجرای یک اسطورهی خسته از سی.جی.آی
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- رییس استودیوهای مارول: هیچ فیلم ابرقهرمانی بدون فیلمنامه کامل تولید نمیشود
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





