انیمیشن «بنیادین» پیکسار در چهارمین آخر هفته اکرانش مخاطبان بیشتری را جذب کرد.
به گزارش سینماسینما، انیمیشن «بنیادین» یا «المنتال» پیکسار در چهارمین آخر هفته اکران خود در باکس آفیس کره جنوبی با اقبال بیشتری روبهرو شد و برای سومین آخر هفته از ۴ هفته اکرانش در راس فروش قرار گرفت.
بر اساس دادههای فروش سینماهای کره که توسط شورای فیلم کره (کوفیک) اداره میشود، «بنیادین» بین جمعه تا یکشنبه ۶.۱۱ میلیون دلار به دست آورد.
این نشان دهنده افزایش ۱۴ درصدی نسبت به عملکرد آخر هفته قبلی این فیلم است و در عین حال بالاترین فروش از ۴ آخر هفته آن تاکنون بوده است. همین موجب شده تا تعدادی هر چند اندک بر پردههای نمایش فیلم افزوده شود و این فیلم ۴۹ درصد برنامههای سینماها را به خود اختصاص داده است.
انیمیشن «بنیادین» پس از ۲۶ روز اکران در کره جنوبی توانسته است فروشی ۲۵.۸ میلیون دلاری را ثبت کند و ۳.۴۱ میلیون تماشاگر را به سینماها بکشاند. این آمار موجب میشود که این فیلم پنجمین فیلم پرفروش اکران شده امسال در این کشور باشد.
فیلم موفق کرهای «خلاصه مطلب: راهی برای خروج نیست» هم بار دیگر رتبه دوم را جدول فروش به دست آورد و این هفته ۱.۱۴ میلیون دلار کسب کرد تا مجموع فروشش را به ۷۹.۲ میلیون دلار برساند و فیلم هفتم «ماموریت: غیرممکن» هم از ۵۰۰ پیش نمایش خود در روزهای شنبه و یکشنبه ۱.۳۶ میلیون دلار به دست آورد.
در همین حال در سینماهای کره «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» در دومین آخر هفته اکران خود با افت ۶۰ درصدی مواجه شد و با فروش ۱.۱۴ میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت. این رقم پایینتر از فروش ۲.۸۹ میلیون دلاری در آخر هفته افتتاحیه آن در هفته پیش است. این فیلم پس از ۱۲ روز حضور در سینماهای کره در مجموع ۶.۰۲ میلیون دلار فروش داشته است.
باکس آفیس جمعه تا یکشنبه سینماهای کره برای یازدهمین آخر هفته متوالی فروشی بالای ۱۰ میلیون دلار را ثبت کرده و نشان میدهد میزان تماشاگران کرهای پس از فرودی که با اتمام «آواتار» پیش آمد، دوباره تثبیت شدهاند. فروش این هفته در سراسر کشور ۱۲.۶ میلیون دلار بود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





