اولیویا نیوتن جان، بازیگر فیلم «گریس» در ۷۳ سالگی از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما، اولیویا نیوتن جان که با بازی در فیلم «گریس» شهرت جهانی یافته بود، دیروز دوشنبه از دنیا رفت.
فیلم «گریس» در سال ۱۹۷۸ با بازی نیوتن جان و جان تراولتا پرفروشترین فیلم سینمایی سال شده بود.
جان استرلینگ، همسر اولیویا نیوتن جان با انتشار بیانیهای در شبکههای اجتماعی از درگذشت وی در مزرعهاش در جنوب کالیفرنیا در روز دوشنبه در کنار خانوادهاش خبر داد.
هرچند علت درگذشت وی در این بیانیه ذکر نشده اما او از جوانی با سرطان در جنگ بود و این بیماری برای سومین بار سال ۲۰۱۷ در او ظاهر شد و تلاش او برای اطلاعرسانی درباره این بیماری بخش مهمی از زندگی وی را تشکیل داد و او کمک زیادی به تحقیقات پزشکی برای مقابله با سرطان کرد.
جان تراولتا، بازیگر سرشناس هالیوود که نقش مقابل نیوتن جان را در فیلم «گریس» بازی کرده بود بلافاصله در شبکههای اجتماعی واکنش نشان داد و با ادای احترام به وی نوشت: اولیویای عزیزم، زندگی همه ما را خیلی بهتر کردی و تاثیرگذاری تو باورنکردنی بود.
اولیویا نیوتن جان که استرالیایی بود ۴۴ سال پیش با بازی در فیلم موزیکال «گریس» به شهرت جهانی رسید و با اجرای ترانههای این فیلم حدود ۶ ماه در راس چارتهای موسیقی جای داشت.
وی ۵ دهه مشغول فعالیتهای هنری بود و در کنار آن در زمینه امور خیریه هم فعالیت میکرد.
وی در یکی از آخرین مصاحبههایش که سال پیش انجام داد با مجری برنامه که خودش تجربه سرطان داشت، ابراز همدردی و اعلام کرد اکنون با متاستاز مرحله ۴ ناشی از بازگشت دوباره سرطان مقابله میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





