درآمد ۳ ماهه آیمکس با موفقیت فیلمهای «اف یک» و «گناهکاران» که با دوربینهای این شرکت فیلمبرداری شدهاند، افزایش پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، درآمد آیمکس در سه ماه اخیر با افزایش ۳ درصدی به ۹۱.۷ میلیون دلار رسید که نسبت به ۸۹ میلیون دلار درآمد این شرکت در مدت مشابه در سال ۲۰۲۴، افزایش یافته است. سود خالص این شرکت هم بیش از ۲ برابر شده و به ۱۲ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با ۵.۱ میلیون دلار در ۳ ماهه مشابه سال گذشته چشمگیر است. سود هر سهم این کمپانی هم به ۲۶ سنت رسید که نشان دهنده افزایش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۸ سنتی است که آیمکس در سه ماه مشابه سال گذشته ثبت کرده بود.
وال استریت پیشبینی کرده بود آیمکس درآمد ۹۲.۵ میلیون دلاری و سود ۱۳ سنتی به ازای هر سهم را تجربه خواهد کرد.
مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ سینمایی، آیمکس هم پس از همهگیری کرونا با عوارض کاهش استقبال از سینما مواجه شد، اما بهبودی سریعتر از دیگر شرکتهای صنعت را تجربه کرد زیرا امکان تجربهای ممتاز با پردههای عریضتر از دیگران را ارائه میکند که موجب شده فیلمسازانی مانند رایان کوگلر کارگردان «گناهکاران»، آن را به عنوان راهی برای دیدن بهتر آثارشان انتخاب کنند. حتی «ماموریت غیرممکن – شمارش نهایی» که در فروش چندان عملکرد موفقی نداشت، در آیمکس بیش از حد فروش کرد. همه اینها موجب شد تا در دوره ۳ ماهه منتهی به ژوئن، آیمکس بالاترین فروش ۳ ماهه خود را در گیشه آمریکای شمالی (۱۴۳ میلیون دلار) و ۲۸۱ میلیون دلار در گیشه جهانی به دست آورد. بسیاری از فیلمهای بزرگ اکران شده، این شرکت را در مطالب بازاریابی خود گنجانده و خود را «فیلمبرداری شده در آیمکس» معرفی میکردند.
در حالی که در نیمه اول امسال، آیمکس ۵۷ مکان جدید در سراسر جهان افتتاح کرده، ریچارد گلفوند مدیرعامل آیمکس، از فیلمهای بزرگ استودیویی در دست اکران مانند «ترون: آرس» و «مورتال کامبت ۲» که با دوربینهای این شرکت فیلمبرداری شدهاند، و همچنین «آواتار: آتش و خاکستر» به عنوان نشانهای از ادامه موفقیت این کمپانی در گیشه یاد کرد.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





