شارمین کار که برای بازی در نقش لیسل وان تراپ در فیلم ˝اشکها و لبخندها˝ (˝آوای موسیقی˝) شهرت داشت، از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما، خانواده شارمین کار اعلام کردند این بازیگر روز شنبه بر اثر عوارض یک شکل نادر از زوال عقل در وودلند هیلز درگذشت. او ۷۳ ساله بود.
کار متولد ۲۷ دسامبر ۱۹۴۲ در شیکاگو بود. او ۲۱ ساله بود که در ۱۹۶۵ در فیلم برنده اسکار “اشکها و لبخندها” (“آوای موسیقی”) با بازی جولی اندروز و کریستوفر پلامر در نقش لیسل وان تراپ، بزرگترین دختر وان تراپ ترانه محبوب ” Sixteen Going on Seventeen ” را خواند.
کار بعداً تنها در یک فیلم دیگر بازی کرد: “Evening Primrose” در ۱۹۶۶ که در آن مقابل آنتونی پرکینز ظاهر شد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، او بعد از ترک حرفه سینما در کالیفرنیا یک شرکت طراحی به نام “طراحی شارمین کار” راهاندازی کرد که مایکل جکسون از مشتریان آن بود.
کار بعداً دو کتاب نوشت: “همیشه لیسل” (۲۰۰۰) که در آن از تجربه بازی در فیلم “اشکها و لبخندها” نوشت و “نامههایی به لیسل” (۲۰۰۱) که با الهام از هزاران نامهای که با گذر سالها از طرفداران دریافت کرده بود، نوشته شد.
آگاتی وان تراپ، شخصیت واقعی لیسل در ۲۰۱۰ در ۹۷ سالگی درگذشت. او عضو خانواده اتریشی وان تراپ بود که فیلم “اشکها و لبخندها” از روی زندگی آنها ساخته شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- با امضای بیانیهای؛ ۱۵۷ نفر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
آخرین ها
- آموختهها از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- اولین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- جوایز بخش تبلیغات اهدا شد/ غیبت چهرههای شاخص سینما در افتتاحیهی جشنواره فیلم فجر
- ترکیب داوران جشنواره برلین تکمیل شد
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت دهه فجر ۱۴۰۳
- هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی جوانانی دغدغهمند هستند
- ۹۰ نفر دیگر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- سعید مستغاثی دوباره به امیر اثباتی جواب داد؛ حکایت دفتر کارگاه چرخ طیاره و دستیارش