شب پیش جشنواره ساندنس ۲۰۲۳ برندگان این دوره خود را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، سی و هشتمین دوره جشنواره ساندنس «هزار و یک» ساخته ای.وی راکول را شب پیش به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس در بخش سینمای آمریکا انتخاب کرد.
فیلم بریتانیایی «اسکراپر» ساخته شارلوت رنگان هم جایزه بزرگ هیات داوری را در بخش سینمای جهان برد.
جایزه بزرگ هیات داوران آمریکا در بخش مستند به جو بروتسر و میشل استنسون برای «رفتن به مریخ: پروژه نیکی جووانی» اهدا شد و «خاطره ابدی» ساخته میت آلبردی از شیلی جایزه بزرگ هیات داوران سینمای جهان در بخش مستند را از آن خود کرد.
جوآنا ویسنته، مدیر عامل موسسه ساندنس انتخاب برندگان امسال را «احساس ضرورت و تعهد به برتری فیلم مستقل» خواند.
جوایز منتخب تماشاگران به مریم کشاورز برای «نسخه ایرانی» در بخش رقابتی درام آمریکایی، مدلاین گوین با «پشت اتوپیا» در بخش مستند آمریکایی، مستیلاف چرونوف با «۲۰ روز در ماریوپول» در بخش مستند سینمای جهان و نورا نیاسری با «شیدا» در بخش درام سینمای جهان رسید.
مریم کشاورز در بخش فیلمنامهنویسی درام آمریکایی نیز موفق به کسب جایزه شد.
جشنواره امسال از ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) آغاز شد و تا یکشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) ادامه دارد. امسال در مجموع ۱۱۱ فیلم بلند و ۶۴ فیلم کوتاه از میان بیش از ۱۵ هزار فیلم ارسال شده به جشنواره در این رویداد به نمایش درآمدند و بیش از ۷۵ درصد آثار ارایه شده تا روز یکشنبه در پلتفرم آنلاین جشنواره در دسترس خواهند بود.
هیچ فیلمی از سینمای ایران امسال برای نمایش در این رویداد حضور نداشت.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





