رئیسجمهوری ترکیه دستور داد اقدامات لازم برای مقابله با برنامههای تلویزیونی که برخلاف ارزشهای بنیادین ترکیه و در تضاد با حریم خانواده هستند، انجام شود.
به گزارش سینماسینما، رجب طیب اردوغان در بخشنامهای که روز شنبه (۹ بهمن) در آفیشال گزت منتشر شد، دستور داد اقدامات لازم برای مقابله با برنامههای تلویزیونی که برخلاف ارزشهای بنیادین ترکیه و در تضاد با حریم خانواده هستند، انجام شود.
وی اعلام کرد هدف از این تصمیم حفاظت از فرهنگ ترکیه و از میان بردن تاثیرات سوء برنامههای تلویزیونی با محتوای خارجی است که در ترکیه بازآفرینی شدهاند.
به موجب این فرمان، از این پس با تمام تولیدات تلویزیونی که بر خانوادهها، کودکان و نوجوانان تاثیر منفی میگذارند طبق قوانین ترکیه برخورد خواهد شد و کودکان و نوجوانان از «پیامهایی که از طریق نمادهای خاص منتقل میشوند» در امان نگه داشته میشوند.
شورای عالی رادیو و تلویزیون به عنوان دیدهبان رسانهای ترکیه، همین حالا نیز قدرت و نفوذ گستردهای دارد و میتواند رسانهها را جریمه کرده یا کانالهای تلویزیونی منتقد را به طور موقت قطع کند. این شورا پیشتر نیز برخی کانالهای ترک را به علت پخش محتوای مربوط به همجنسگرایی جریمه کرده بود.
ایلهان تاسچی (Ilhan Tasci)، یکی از اعضای این شورا که از حزب مخالف دولت است، این اقدام را «بخشنامه سانسور» نامیده و میگوید این کار برخلاف قانون اساسی است که به حفاظت از آزادی مطبوعات متعهد شده است. با این حال بیشتر شرکتهای رسانهای در ترکیه به افرادی تعلق دارند که به دولت محافظهکار و ملی گرا نزدیک هستند و خط مشی حکومت را دنبال میکنند.
منبع: ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





