آکادمی اسکار اعلام کرد که نود و چهارمین دوره خود را مانند سالهای پیش از پاندمی برگزار میکند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، آکادمی اسکار روند برگزاری اهدای جوایز ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرد یکشنبه ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین ۱۴۰۱) زمان اهدای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز اسکار خواهد بود.
در حالی که انتظار میرفت جوایز اسکار نود و چهارم به تاریخهای پیش از پاندمی باز گردد و ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود، اما برگزاری مسابقات پربیننده سوپربول که قرار است ۱۳ فوریه در لسآنجلس انجام شود و مسابقات المپیک زمستانی که ۴ فوریه تا ۲۰ فوریه برگزار خواهد شد، موجب شده که تاریخها درست با تاریخهای برگزاری هر سال مطابقت نداشته باشد.
اما میتوان گفت اسکار به زمان همیشگی خود پیش از پاندمی بازگشته و در اواخر فصل اول سال برگزار میشود.
گفته شده اسامی نامزدها نیز سهشنبه ۸ فوریه اعلام میشود. گرچه این تاریخها به معنی یک ماه زودتر از آن چیزی است که امسال و در ۲۵ آوریل برگزار شد، اما هنوز یک ماه با تاریخ اصلی برگزاری اسکار در سالهای پیش از این تفاوت دارد.
زمان نهایی برای پخش فیلمهایی که میخواهند در این رقابت حضور داشته باشند نیز ۳۱ دسامبر تعیین شده که جلوتر از تاریخ ۲۸ فوریه است که امسال به دلیل کرونا تعیین شده بود. به این ترتیب فیلمهایی که در رقابت اسکار شرکت میکنند در واقع به جای ۱۲ ماه فرصت برای پخش، حدود ۱۰ ماه وقت دارند تا اکران سینمایی شوند.
جوایز مدیران آکادمی (جوایز گاورنرز) هم که امسال به دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره بازمیگردد و دو ماه زودتر از معمول ۱۵ ژانویه برندگانش را معرفی میکند.
مراسم نهار دستهجمعی نامزدهای اسکار هم که در اسکار نود و سوم به دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره برگزار میشود و دوشنبه ۷ مارس این گردهمایی شکل میگیرد.
با اعلام این تاریخها، دیگر جوایز همزمان مانند بفتا و جایزه موسسه فیلم و جوایز منتخب منتقدان و انجمنهای سینمایی نیز میتوانند تاریخهای معرفی نامزدها و برندگانشان را تعیین کنند.
این مراسم طبق معمول توسط ABC از دالبی تیاتر در بیش از ۲۰۰ منطقه جهان به صورت مستقیم پخش میشود.
تاریخ روند اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۲ چنین است:
مهلت پایانی ثبت آثار: دوشنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱
آغاز رأیگیری اولیه: جمعه ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱
پایان رأیگیری اولیه: چهارشنبه ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱
تعیین فهرست اولیه نامزدها: سهشنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱
آغاز رأیگیری انتخاب نامزدها: پنجشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲
پایان رأیگیری انتخاب نامزدها: سهشنبه ۱ فوریه ۲۰۲۲
اعلام اسامی نامزدها: سهشنبه ۸ فوریه ۲۰۲۲
آغاز رأیگیری نهایی: پنجشنبه ۱۷ مارس ۲۰۲۲
پایان رأیگیری نهایی: سهشنبه ۲۲ مارس ۲۰۲۲
مراسم اسکار نود و چهارم: یکشنبه ۲۷ مارس ۲۰۲۲
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





