جرج لوکاس که خالق مجموعه «جنگ ستارگان» است در فیلم پنجم این سری آثار هیچ نقش تعیینکنندهای ندارد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که کمپانی «لوکاس فیلم» توسط دیزنی خریداری شده، ساخت فیلم پنجم از مجموعه «ایندیانا جونز» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با بازی هریسون فورد اکنون روی میز است اما به نظر میرسد جرج لوکاس با این مجموعه همکاری نخواهد داشت.
دیوید کوپ نویسنده فیلمنامه قسمت پنجم با اعلام این خبر گفت لوکاس نقشی در «ایندیانا جونز ۵» نخواهد داشت و من تاکنون با او هیچ ارتباط کاری در این زمینه نداشتهام.
در حالی که لوکاس نه فیلمنامه چهار فیلم قبلی را نوشته و نه کارگردانی آنها را انجام داده، اما او تاییدکننده داستان همه فیلمها و تهیه کننده اصلی فیلمها بوده است.
در این مقام در نهایت حرف آخر را لوکاس زده و حتی با رد فیلمنامه فرانک دارابونت برای نوشتن فیلمنامه فیلم چهارم یعنی «ایندیانا جونز و شهر خدایان»، در نهایت کوپ را برای نوشتن آنچه به «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال» منجر شد، استخدام کرد و باید گفت مسیر را او تعیین کرده است.
گفته شده اسپیلبرگ و هریسون فورد فیلمنامه دارابونت را دوست داشتند و موافقت عمومی نشان دهنده این است که این فیلم چیزی به مراتب بهتر از فیلمی بود که سال ۲۰۰۸ بر مبنای فیلمنامه کوپ ساخته شد.
کوپ میگوید قبول دارد «جمجمه کریستال» چندان موفق نبود و میگوید: نمیدانم که این ایده چقدر متناسب با ایندیانا جونز بود.
او در دفاع از فیلمنامه میگوید این تاکید خود لوکاس بود که نیروهای بیگانه وارد فیلم و با شخصیتها ترکیب شوند.
فیلم در فضای جنگ سرد بین روسیهٔ شوروی و غرب بازی شد و هریسون فورد در نقش دکتر ایندیانا جونز، استاد پارهوقت باستانشناسی دانشگاه و ماجراجویی تماموقت، افسران روسی را که قصد ربودن جمجمهٔ بلورین را دارند، از پا درمیآورد.
در حالی که کوپ از ارایه اطلاعات بیشتر درباره فیلم پنجم «ایندیانا جونز» خودداری کرده اما او قول داده که این قسمت خیلی خوب پیش رود و ایدههای خوبی در فیلم وجود داشته باشد. او به شوخی گفته است: فقط میتوانم بگویم یک عالم موجودهای بیگانه در فیلم وجود دارند و ایندی هم در انتهای فیلم میمیرد.
فیلم جدید هنوز عنوانی ندارد و اواخر ۲۰۱۷ تولید آن شروع میشود و اکران آن در سینماها برای جولای ۲۰۱۹ پیشبینی شده است.
کمپانی دیزنی سال ۲۰۱۳ قراردادی با کمپانی پارامونت امضا و حقوق رسمی توزیع فیلمهای آینده «ایندیانا جونز» را خریداری کرد.
نخستین فیلم «ایندیانا جونز» سال ۱۹۸۱ با عنوان «مهاجمان صندوقچه گمشده» کلید خورد و بعد در سال ۱۹۸۴ با «ایندیانا جونز و معبد مرگ» و در سال ۱۹۸۹ با «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» ادامه یافت. پس از یک وقفه نزدیک به ۲۰ سال در سال ۲۰۰۸ «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» ساخته شد.
خبر تولید نسخه جدید و پنجم از مجموعه فیلمهای ایندیانا جونز، اوایل امسال به صورت رسمی اعلام شد. آخرین فیلم که در سال ۲۰۰۸ اکران شد، از نظر بسیاری هواداران یک شکست بود و نتوانست رضایت بینندگان و مشتاقان خود را جلب کند. البته با همه اینها در گیشه اوضاع چندان هم نامناسب نبود و ایندیانا جونز ۴ توانست فروش جهانی معادل ۷۸۶ میلیون دلار داشته باشد.
فیلمنامه ایندیانا جونز بعدی را دیوید کپ، دستیار نویسنده فیلمنامه «ژوراسیک پارک» مینویسد.
فیلمهای «ایندیانا جونز» تاکنون فروشی برابر با ۲ میلیارد دلار داشتهاند که در نوع خود موفقیت بزرگی به حساب می آید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





