«کونگ: جزیره جمجمه» صدرنشین جدول هفتگی فروش سینماهای آمریکا و جهان شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، این فیلم هیولایی و هیجانی به کارگردانی «جوردن وی روبرت» در اولین هفته نمایش جهانی خود در ۶۵ بازار بینالمللی به روی پرده رفت و ۸۱.۶ میلیون فروخت و با احتساب فروش ۶۱ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا، مجموع فروش جهانی خود را در اولین هفته اکران به رقمی بالغ بر ۱۴۲ میلیون دلار رساند.
این فیلم در واقع تلاشی برای احیای فیلم موفق و کلاسیک «کینگ کونگ» محصول سال ۱۹۳۳ است که معروفترین فیلم هیولایی تاریخ سینماست.
«پیتر جکسون» نیز در سال ۲۰۰۵ فیلمی با همین نام یعنی «کینگ کنگ» ساخت اما این فیلم نتوانست نظر اکثریت منتقدین را جلب کند، گرچه در گیشه به فروش جهانی ۵۵۰ میلیون دلار دست یافت.
اما فیلم جدید «کونگ: جزیره جمجمه» که با بودجهای معادل ۱۸۵ میلیون دلار ساخته شده درباره گروهی از کاشفان است که سفری ماجراجویانه را به جزیرهای گرمسیری، اسرارآمیز و پررمز و راز آغاز میکنند.
این فیلم در اولین هفته نمایش ۷.۶ مییلون دلار در سینمای بریتانیا فروخت و کره جنوبی با ۷.۳ میلیون دلار، روسیه با ۸ میلیون دلار و مکزیک با ۵.۶ میلیون دلار از دیگر بازارهای خارجی موفق این فیلم بودند.
این فیلم از دو هفته آینده در چین دومین بازار بازرگ سینمایی جهان به روی پرده خواهد رفت.
اما فیلم «لوگن» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلمهای «مردان ایکس» که هفته پیش صدرنشین گیشه جهانی بود، در آخر هفته میلادی که گذشت، ۷۰.۳ میلیون دلار از محل سینماهای ۷۹ کشور به فروش خود افزود و مجموع فروش خارجی خود را به ۲۸۵.۵ میلیون دلار و فروش جهانیاش را به بیش از ۴۳۸ میلیون دلار رساند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پنج فیلم پرفروش جهانی/ «ماشینها۳» در صدر جدول فروش
- «نگهبانان کهکشان» پرفروش ترین فیلم هفته در اکران جهانی شد
- ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ تا امروز و نظر منتقدان درباره آنها
- فروش خیره کننده «لوگن» در گیشه جهانی
- رونمایی از فیلم جدید هیو جکمن در جشنواره برلین
- وقتی تماشاگران به ستارههای هالیوود پشت کردند / غرش دوباره «جنگ ستارگان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





