کارگردان مشهور ژاپنی با سریالی ۹ اپیزودی با تمرکز بر دنیای آشپزی ژاپنی به زودی در نتفلیکس دیده میشود.
به گزارش سینماسینما، کورئیدا هیروکازو از مشهورترین کارگردانهای مولف امروز ژاپن و از چهرههای جشنواره بینالمللی فیلم توکیو، مجموعهای از تصاویر سریالی را که برای نتفلیکس میسازد رونمایی کرد.
این سریال با عنوان «ماکانایی: آشپزی برای خانه مایکو» اولین سریال درام وی است که در نتفلیکس به صورت استریم به نمایش درمیآید.
کورئیدا سازنده فیلمهای تحسین شدهای چون «دلال»، «مثل پدر مثل پسر» و فیلم برنده نخل طلای کن «دزدان فروشگاه»، هم تهیهکننده و مجری و از نویسندگان این سریال است و هم کارگردانی برخی از اپیزودهای این سریال ۹ قسمتی را برعهده دارد.
در کنار کورئیدا، کاوامورا جِنکی سازنده «اعترافات»، «شرور»، «نام تو» و «میرای» تهیه کنندگی این سریال را انجام داده است.
برای کارگردانی قسمتهای مختلف این سریال علاوه بر کورئیدا هیروکازو، کارگردانهای دیگری شامل توسنو مگومی سازنده «۱۰ سال ژاپن»، اوکویاما هیروشی سازنده «عیسی» و ساتو تاکوما سازنده «همه خرچنگها در اطراف؟» در این پروژه حضور داشتهاند. هر ۴ کارگردان و سونادا مامی کار نوشتن فیلمنامه را برعهده داشتهاند.
این سریال بر مبنای یک مانگا نوشته آیکو کویاما ساخته شده است و داستانش در جیکو یکی از منطقههای کیوتو میگذرد. شخصیت اصلی سریال به نام کیو به یک «ماکانایی» بدل شده که به معنی فردی است که غذا میپزد. او در خانهای که در آن با مایکو زندگی میکند آشپزی میکند. داستان زندگی روزمره این ۲ که از کودکی با هم دوست بودند و با هم از شهرستان به کیوتو آمدند تا به آرزوی خود که ورود به دنیای پرجنب و جوش آشپزی است، در این سریال تصویر شده است.
مانگایی که الهام بخش ساخت این سریال شده برنده شصت و پنجمین دوره اهدای جایزه مانگای شوگاکوکان شد و تاکنون بیش از ۲.۷ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.
آبان سال گذشته اعلام شد که کورئیدا هیروکازو با نتفلیکس قراردادی منعقد کرده تا یک فیلم بلند پرهزینه و یک سریال بسازد. در آن زمان جزییاتی از این پروژهها اعلام نشد اما این کارگردان تاکید کرده بود که عناصری از هنر نمایش را در این آثار به کار میبندد.
نتفلیکس این سریال را ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳ پخش میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





