جیمز کامرون سازنده مجموعه «آواتار» به مخاطبانش قول داد در ساخت ادامههای این فیلم نوآوری و ابتکار را فراموش نکند و به تکرار خودش نپردازد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، کارگردان مشهور قول داده است که در ادامههایی که بر «آواتار» می سازد ابتکار، خلاقیت و نوآوری حرف اول را بزند.
او در حالی که در مراسمی شرکت کرده بود که باید در آن عضویت افتخاری در جامعه مهندسان سینمایی و تلویزیونی را میپذیرفت، با مخاطبانش نیز صحبت کرد و درباره ادامههایی که بر «آواتار» میسازد، حرف زد.
«آواتار» موفقترین فیلم تاریخ سینما است و کامرون که سازنده آن فیلم و ادامههای آن است گفت هم از نظر ابزاری و هم از نظر کادربندی، با کیفیت بالاتر در این پروژه ظاهر خواهد شد. او با صحبت درباره مسایل فنی گفت هنوز به بهبود شیوه سه بعدی فکر میکند و تلاش دارد تا از پروژکتورهای روشنتر استفاده کند و فکر میکند در نهایت بدون عینک بتوان به تماشای این فیلمها نشست. وی گفت همه تلاشش را میکند تا به این جا برسد.
کامرون اطلاعات فنی بیشتری ارایه کرد و گفت در ادامه «آواتار» از نظر میزان بالای پویایی تصویر از کیفیت ۴K استفاده میکند و از نظر جلوههای ویژه نیز تلاش دارد تا همه آنچه را پیش از این نمیتوانستند انجام دهند، عملی کنند. او گفت به طور همزمان به مقدار زیادی آب، هوا و آتش نیز نیاز دارد و همه اینها عناصری هستندکه در «آواتار» مشاهده خواهند شد.
وی افزود: فیلمها قطعا خیلی بهتر از آنچه تاکنون بودند، خواهند شد. ما به این امکان رسیدهایم و تلاش داریم تا بهتر هم بشویم. در واقع هر آنچه را که تصور بکنیم میتوانیم روی پرده ارایه کنیم.
اولین «آواتار» سال ۲۰۰۹ روی پرده رفت و با ۲٫۸ میلیارد دلار پرفروشترین فیلم تاریخ سینما شد. این فیلم تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری و اولین فیلم داستانی کامرون پس از فیلم پرفروش «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ بود.
قرار است اولین دنباله «آواتار» سال ۲۰۱۸ اکران شود. سه فیلم بعدی کریسمس ۲۰۲۰، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ روی پرده میروند.
سیگورنی ویور، سام ورتینگتن و زو سالدانا بازیگران اصلی «آواتار» سال ۲۰۱۴ برای بازی در دنبالههای بعدی این فیلم قرارداد امضا کردند. کامرون قبلا نیز تأکید کرده بودکه بخش زیادی از فیلم زیر آب فیلمبرداری میشود.
کامرون در «آواتار» از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت. فیلم او در ۹ رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- آیا فروش «آواتار۲» تا پیش از سال نو میلیارد دلاری میشود؟
- آیا «ترمیناتور» هفتم در راه است؟/ هوش مصنوعی جایگزین رباتهای بد
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- مخاطبان جهانی از «آواتار ۲» استقبال کردند/ آغاز کار با فروش ۴۳۴ میلیون دلاری
- اعتراف عجیب جیمز کامرون درباره «آواتار ۲»
- جیمز کامرون از شخصیتهای مارول و دیسی انتقاد کرد/ سطحی هستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





