فیلم «حیوان» با بازی رانبیر کاپور پرفروشترین فیلم گیشههای جهان است و از «ناپلئون» و «بازیهای گرسنگی» دیگر فیلم های مهم در حال اکران بیشتر فروخته است.
به گزارش سینماسینما، فیلم حماسی پر از خون و خونریزی بالیوودی با بازی رانبیر کاپور با فروش ۴۲.۱ میلیون دلاری عنوان پرفروشترین فیلم در گیشههای جهانی را از آن خود کرد. «حیوان» ساخته ساندیپ وانگا ردی در ۳۸ بازار جهانی اکران شده و فروش ۶.۱ میلیون دلاری آن در آمریکای شمالی که از اکران در ۸۵۰ پرده سینما به دست آمده است آن را در جایگاه هفتم این منطقه قرار داده است.
در «حیوان» رانبیر کاپور در نقش پسر ثروتمندترین مرد هند بازی میکند. بابی دیول بازیگر «اشرام» و راشمیکا ماندانا دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم مانند فیلمهای قبلی ردی مثل «آرجون ردی» (۲۰۱۷) به زبان تلوگو و «کبیر سینگ» (۲۰۱۹) که نسخه هندی زبان آن فیلم بود، به بررسی احساس مردانگی سمی میپردازد.
دنیس هاروی در نقد و بررسی فیلم نوشت: کل فیلم درباره حس غرور بیجا و مردانگی سمی است. به «حیوان» نمیتوان توهین کرد اما کاریکاتوری از مردانگی با ترکیبی از «جیمز باند»، «پدرخوانده» و «هرکول» و یادآور فانتزی افراد مشهور است.
«حیوان» با فروش خود «ناپلئون» ریدلی اسکات را به مکان دوم رانده و این فیلم با فروش ۳۵.۷ میلیون دلاری در سراسر جهان که ۲۸.۶ میلیون دلار آن از فروش خارج از آمریکا به دست آمده است، فیلم دوم جهان در گیشه سینماها شد. این فیلم از زمان اکرانش تاکنون ۱۳۷ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است. «ناپلئون» در بیش از ۲۱۵۰۰ پرده نمایش در ۶۳ بازار جهانی پخش شده است. یک بازار کلیدی جهانی که هنوز در آنجا اکران نشده کره جنوبی است که از ۶ دسامبر اکرانش را در این کشور شروع میکند.
«بازیهای گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» هم با اکران در ۸۸ منطقه حدود ۲۹.۴ میلیون دلار در سطح جهان فروخت و سومین فیلم پرفروش جهان در هفته اخیر شد. این فیلم از اولین اکرانش تا به حال ۲۴۴ میلیون دلار در سطح جهانی کسب کرده است.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراث جاودانه راج کاپور؛ گفتگو با رانبیر کاپور در جشنواره فیلم هند
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی؛ خواکین فینیکس در فیلم بعدی با همسرش جلوی دوربین میرود
- برندگان سومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم بیکلام گلوب معرفی شدند
- «حیوان» برگزیده جشنواره ازمیر شد
- فیلم کوتاه ایرانی برگزیده کن شد
- «حیوان»؛ فیلم بدون دیالوگ از ایران در کن
- گفتوگو با نماینده ایران در بخش سینهفونداسیون کن
- دو فیلم ایرانی در جشنواره کن پذیرفته شدند
- «ناپلئون» پنجساعته به سینما میآید
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری