فیلم جدید وس اندرسون برای نتفلیکس یک فیلم ۳۷ دقیقهای است و هرچند این کارگردان دوست دارد فیلمهایش در سینماها دیده شوند، پاییز به صورت آنلاین به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، وس اندرسون همزمان با اولین نمایش «شهر سیارکی» در سالن آلیس تالی نیویورک در مصاحبهای با نشریه «ایندی وایر» اعلام کرد فیلم آینده او تنها ۳۷ دقیقه خواهد بود.
«داستان شگفتانگیز هنری شوگر» که با اقتباس از یکی از داستانهای کوتاه رولد دال برای نتفلیکس ساخته میشود، دومین اقتباس اندرسون از رولد دال است و وی پیش از این «آقای فاکس شگفتانگیز» را با اقتباس از آثار دال ساخته بود.
بندیکت کامبربچ، رالف فاینس، دو پاتل و بن کینگزلی در این فیلم جدید بازی میکنند.
نکته قابل توجه در این میان این است که «هنری شوگر» اولین فیلمی است که اندرسون در نتفلیکس میسازد و وی در این مصاحبه تاکید کرد که همکاری با این سرویس آنلاین بیشتر از سر ضرورت بود تا ترجیح شخصی.
اندرسون در مورد چگونگی شراکت با نتفلیکس گفت: من رولد دال را قبل از ساختن «آقای فاکس شگفتانگیز» هم میشناختم و حدود ۲۰ سال پیش که با لیندسی دال، بیوه رولد دال در صحنه فیلمبرداری «خانواده اشرافی تننبام» [که سال ۲۰۰۱ توسط وس اندرسون با بازی اوون ویلسون، جین هاکمن، بن استیلر و بیل موری ساخته شد] آشنا شدم، میخواستم «هنری شوگر» را بسازم. آنها این داستان را برای من کنار گذاشتند، زیرا با آنها دوست بودم. لیندسی به نوعی مشعل را به لوک، نوه دال داد. بنابراین من میدانستم این داستان منتظر من است، اما واقعاً روش کار را نمیفهمیدم. میدانستم آنچه در داستان دوست دارم، نوشتن آن و کلمات دال است، اما تا مدتها نتوانستم پاسخی پیدا کنم و ناگهان کشفش کردم. حالا میدانم این یک فیلم داستانی نیست فقط ۳۷ دقیقه یا حدود این است، اما زمانی که من آماده انجام این کار شدم، خانواده دال دیگر هیچ حقی روی اثر نداشتند و معامله تمامی آثار دال را به نتفلیکس فروخته بودند.
اندرسون در ادامه عنوان کرد: خیلی ناگهانی دیگر هیچ راه دیگری وجود نداشت که بتوانیم این کار را انجام دهیم، چون حالا آنها مالک آن هستند. اما در عین حال چون این فیلم ۳۷ دقیقهای است، نتفلیکس مکان مناسبی برای انجام آن است زیرا در واقع یک فیلم سینمایی نیست. پیش از این بیبیسی برنامهای با عنوان «بازی برای امروز» را به کارگردانی افرادی مانند استیون فریرز، جان شلزینگر و آلن کلارک ساخته بود؛ برنامههایی یک ساعته یا حتی کمتر و من هم به نوعی چنین چیزی را تصور کردم.
به نظر می رسد «هنری شوگر» بیشتر شبیه فیلم کوتاه «هتل شوالیه» اندرسون در سال ۲۰۰۷ باشد که به پیش درآمدی ۱۳ دقیقهای برای فیلم سینمایی او «دارجلینگ محدود» با بازی جیسون شوارتزمن و ناتالی پورتمن بدل شد.
اندرسون درباره اقتباس خود از «هنری شوگر» گفت: این انتخاب بین یک اکران کامل سینمایی و یک پخش جریانی نیست، زیرا شما هرگز چنین فیلم کوتاهی را در سینماها اکران نمیکنید چون آنها باید برای آن بلیت ارزانتر بفروشند یا در کنار یک فیلم دیگر اکرانش کنند … من تجربه خوبی با نتفلیکس داشتم، اما بسیار خوشحالم که «شهر سیارکی» را در سینماها به نمایش درمیآورم. فوکوس و یونیورسال این کار را به روش واقعی سینما انجام می دهند. این راهی است که من واقعاً میخواهم فیلمهایم نمایش داده شوند.
کتاب «هنری شوگر» دال برای اولین بار سال ۱۹۷۷ منتشر شد و مجموعهای از ۷ داستان کوتاه است.
در فیلم اندرسون کامبربچ نقش هنری شوگر، قهرمان داستان اصلی را بازی میکند که این سوال را مطرح میکند: اگر میتوانستید با چشمان بسته ببینید آیا از قدرت خود برای خیر استفاده میکردید یا برای منافع شخصی؟
نتفلیکس سپتامبر ۲۰۲۱ شرکت رولد دال را خرید و امتیاز تمام آثار وی را به دست آورد.
«شهر سیارکی» جدیدترین فیلم وس اندرسون است که به طور انحصاری از ۱۶ ژوئن (امروز جمعه) اکران خود را در سینماها شروع میکند. انتظار میرود «هنری شوگر» پاییز از نتفلیکس پخش شود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ادای احترامی شایسته با اقتباس نتفلیکس به گابریل گارسیا مارکز
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «درس پیانو»؛ اثری خانوادگی بر پرده سینما و تاریخ
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- از «قیام» نتفلیکس تا آثار ایرانی در جشنواره بوسان
- با تمدید ۳ ساله قرارداد؛ همکاری دیوید فینچر با نتفلیکس در قالب ۴ پروژه ادامه دارد
- نتفلیکس خبر داد؛ پایان سریال مرگبار «بازی مرکب» در سال ۲۰۲۵
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر