ژرار دیپاردیو و ژولیت بینوش جلوی دوربین کلر دنیس میروند.
به گزارش سینماسینما، ژرار دیپاردیو و ژولیت بینوش دو اسطوره حقیقی سینمای فرانسه هستند اما تا به حال این دو مقابل یکدیگر جلوی دوربین نرفتهاند. شاید دلیل همکاری نکردن دیپاردیو و بینوش طی حرفهشان به اظهارنظرهای دیپاردیو در سال ۲۰۱۰ برمیگردد. در آن زمان بینوش جایزه بهترین بازیگری جشنواره فیلم کن را برای بازی در فیلم «کپی برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی دریافت کرد. بینوش در آن زمان حداقل در ۵۰ فیلم ایفای نقش کرده و مورد تحسین قرار گرفته بود و خود را یکی از بازیگران برجسته و توانای فرانسوی معرفی کرده بود. اما دیپاردیو موضعی مخالف او اتخاذ کرده بود. او در مصاحبه با مجله اتریشی پروفیل گفته بود: «لطفا میشود برای من توضیح بدهید که راز ژولیت بینوش چیست؟ او هیچی ندارد. مطلقا هیچی.»
بینوش که در آن روزها برای افتتاحیه اکران فیلم «کپی برابر اصل» به بریتانیا سفر کرده بود در مصاحبه با رادیو ۴ بیبیسی گفته بود: «دیپاردیو را از نزدیک نمیشناسم و نمیدانم با او چی کار کردهام؟ میفهمم که مجبور نیستی از همه آدمها خوشت بیاید و میتوانی از کار برخی هم خوشت نیاید. اما خشونتی که در کلام او هست را نمیفهمم.»
حالا کلر دنیس، فیلمساز زن فرانسوی خبر غیرمنتظره همکاری با این دو چهره سینمای فرانسه در فیلم بعدیاش «عینک سیاه» را داده است.
این فیلمساز فرانسوی اوایل سال گذشته از ساخت فیلم علمی- تخیلی «High Life» با بازی رابرت پتینسون، پاتریشیا آرکت و مایا گاث خبر داد. ظاهرا قرار بود فیلمبرداری این فیلم بهار سال ۲۰۱۶ کلید بخورد اما دنیس ساخت این فیلم با بازیگران انگلیسی و امریکایی را به تعویق انداخت تا بر صندلی کارگردانی «عینک سیاه» تکیه بزند. فیلمی که فیلمبرداریاش در همین ماه ژانویه آغاز میشود و دیپاردیو و بینوش و همچنین زاویه بووا هفت هفته متوالی در شهرهای پاریس و ژوئر مشغول ایفای نقش در این فیلم خواهند بود. داستان فیلم اقتباسی از کتاب کلاسیک «سخن عاشق: تکهها» اثر رولان بارت است که به تحلیل زبان عشق میپردازد. کتاب «سخن عاشق» و انتشار آن در سال ۱۹۷۸، انقلابی به راه انداخت؛ رولان بارت در این کتاب با استفاده از عناصر ساختارگرایی به کشف پدیده عشق میپردازد. او که اشاراتی به کتابهای «رنجهای ورتر جوان» اثر گوته و آثار افلاطون، پروست، بودیار و شوبرت دارد، با هنرمندی پرترهای به تصویر میکشد که هر خوانندهای در آن انعکاسی از خود میبیند.
فیلم «عینک سیاه» پاییز سال آینده اکران خواهد شد. هنوز مشخص نیست دنیس محتوای کتاب را چگونه جلوی دوربین میآورد. «عینک سیاه» دومین فیلم اقتباسی از این کتاب در سالهای اخیر است. پیش از این در سال ۲۰۱۰ درک سانگ و جیمی وان را به صورت چهار داستان تقریبا متصل روی پرده بردند.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- دوپاردیو و فانی اردان همه را غافلگیر کردند
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





