روبن اوستلوند کارگردان سوئدی گفته است فیلم بعدیاش را در یک هواپیما میسازد و در همین حال در کمپین برای دریافت اسکار با «مثلث غم» فعالانه مشارکت میکند.
به گزارش سینماسینما، روبن اوستلوند کارگردان سوئدی که با «مثلث غم» امسال دومین جایزه نخل طلایش را دریافت کرد و در ردیف کارگردانهایی چون فرانسیس فورد کاپولا و میشاییل هانکه قرار گرفت که ۲ نخل طلا در کارنامه دارند، با معرفی فیلم جدیدش گفت انتظار دارد این فیلم یک محصول مشترک بینالمللی دیگر باشد.
این کارگردان نامدار که جشنواره سارایوو امسال کارش را با نمایش فیلم او «مثلث غم» شروع کرد و قلب افتخاری خود را به وی اهدا کرد، درباره امتیازهای اجتماعی، مرد بودن و اسکار صحبت کرد.
اوستلوند در حالی که بیشتر فیلمسازان تمایلی به افشای جزییات پروژه بعدی خود ندارند، میگوید فیلم بعدی وی باز هم یک کمدی سیاه با همکاری مجدد با وودی هارلسون است که در فیلم «مثلث غم» در نقش کاپیتان مارکسیست کشتی تفریحی بازی کرده بود.
فیلم بعدی با عنوان «سیستم سرگرمی خراب است» در پروازی طولانی رخ میدهد که در آن در حین پرواز سیستم سرگرمی از کار میافتد و به ایجاد هرج و مرج منجر میشود. مدت کوتاهی بعد از شروع پرواز، مسافران متوجه میشوند سیستم سرگرمی خراب است و باید ۱۵ ساعت بدون سرگرمی دیجیتالی، کنار هم بنشینند و سر خود را گرم کنند و احتمالاً کار به جایی میرسد که مسافران هواپیما را پایین میآورند.
با توجه به اینکه فیلمنامه در مرحله اولیه نوشته شدن است، هنوز تاریخ تولید تعیین نشده و به گفته اوستلوند وی اکنون هنوز دارد ایدههایی را که برای داستان لازم دارد جمعآوری میکند و خودش هم فیلمنامه را مینویسد.
اوستلوند افزود برای نوشتن فیلمنامه «مثلث غم» ۱۰ هزار ساعت وقت گذاشته و با فیلم بعدی قصد دارد تا دوباره به مطالعه بشر مدرن بپردازد و نشان دهد وقتی انسان امروز از وسایل مدرن خود محروم میشود اعتیاد به دوپامین موجب میشود به خشم و ظلم بیشتری روی بیاورد.
وی میگوید بررسی چگونگی رسیدن به هرج و مرج در پرواز برایش بسیار جالب است و فکر میکند ۱۰۰ درصد احتمال چنین رخدادی وجود دارد و حتی میتواند منجر به سقوط هواپیما شود.
این کارگردان از جوامع اروپایی به دلیل فردگرا بودن و محدود کردن پیشرفت جمعی انتقاد کرد و گفت: ما اعتماد خود را به دولت از دست دادهایم. سال ۱۹۶۷ سوئد از رانندگی سمت چپ به سمت راست تغییر داد و این واقعاً شگفتانگیز بود که ۸ میلیون نفر بتوانند خود را در یک روز با این شرایط وفق دهند و در واقع تصادفهای رانندگی هم پس از این تغییر کمتر شد.
به گفته وی این مثال نشان میدهد که میتوان افراد یک جامعه را ساماندهی کرد و یک قرارداد اجتماعی جدید ایجاد کرد. حالا وقتی نوبت به مشکلات بزرگتر میرسد که امروز با آنها دست به گریبان هستیم، اگر نگاه فردگرایانه باشد فقط آنچه من دوست دارم مد نظر قرار میگیرد.
وی پس از فیلم کمدی «مربع» که نامزد جایزه اسکار هم شد، در فیلم بعدیاش «مثلث غم» به مسایلی چون صنعت مد، تجارت اسلحه و مرد بودن پرداخت و درباره آن میگوید: میخواستم مثل یک ترن هوایی وحشی و سرگرم کننده باشد.
وی درباره کمپین برای جوایز احتمالی بعدی برای «مثلث غم» گفت: داشتن اسکار فوقالعاده است، اما داشتن دو تا نخل طلا بهترین بود. وی تاکید کرد با وجود داشتن فرزند ۱۱ ماهه در همه این کمپینها شرکت میکند.
وی از «فورس ماژور» تا «مربع» و «مثلث غم» همیشه به یک کمدی ناراحت کننده توجه کرده و معتقد است به محض اینکه از یک موقعیت سخت یا وحشتناک فاصله بگیری تازه متوجه میشوی که این موضوع چقدر خندهدار هم بوده است.
فیلم «مربع» درامی سوئدی با شخصیت محوری کریستین نیلسن مدیر ارشد موزههای هنر مدرن و معاصر بود که به زودی باید از اثر تازه خریداری شدهاش به نام مربع رونمایی کند و در حالی که زندگی شخصی آشفتهای دارد، این کار او را با چالش های فراوانی روبه رو میکند. فیلم با موقعیتهایی که خلق میکند فیلمساز، هنر مدرن و معاصر و جامعه روشنفکر پیشرو اروپایی را به تیغ نقد میکشد.
«مثلث غم» از ۷ اکتبر در آمریکا و از ۲۸ اکتبر در بریتانیا و ایرلند اکران میشود. عنوان این فیلم به اصطلاح جراحان پلاستیک برای چین و چروک بین ابروها اشاره دارد و تلاش آنها که همواره با استفاده از بوتاکس میخواهند این مثلث را حذف کنند.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- «باربی» کن را هم گرفت/ گرتا گرویگ رئیس داوران جشنواره ۲۰۲۴ شد
- هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن معرفی شدند
- رئیس داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- علت مرگ بازیگر «مثلث غم» اعلام شد
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- سینماسینما- گزارشی از اولین روز جشنواره فیلم تورنتو/ آغاز با «مثلث اندوه»؛ متاثر از مرگ بازیگر
- هنر در بستر فکری سرمایهداری/ نگاهی به فیلم «مربع»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





