روسها از طرحی برای راهاندازی یک جایزه سینمایی سالانه تحت عنوان «اسکار اوراسیا» خبر دادند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، مقامات روسی در حالی از برگزاری یک مراسم جوایز سینمایی مشابه با اسکار با نام «اسکار آسیا-اروپا» خبر دادهاند که تاکید میکنند، هدفشان جنگ با هالیوود نیست.
«نیکیتا میخالکوف» کارگردان برنده اسکار، رئیس اتحادیه فیلمسازان روسیه و همچنین رئیس جشنواره فیلم مسکو عنوان کرد: اوراسیا (آسیا و اروپا) بخش بزرگی از جهان را به خود اختصاص میدهد و شایسته توجه بیشتری نسبت به اکنون است اما این تلاشی برای جنگ با هالیوود نیست.
«میخالکوف » در جریان افتتاحیه جشنواره فیلم «پل اوراسیا» در شهر کریمه که دو سال پیش از اوکراین جدا و به روسیه پیوست اعلام کرد منابع مالی تمامی جشنوارههای سینمایی در روسیه توسط دولت فراهم میشود و انتظار میرود این جایزه سینمایی نیز با حمایت دولت برگزار شود.
وی ادامه داد: فیلمهایی از کره جنوبی، هند و پاکستان در جایزه «اسکار ارواسیا» از آثار برجسته خواهند بود و این سینمای حقیقی برخواسته از کشورهایی است که با مشکلات سیاسی و اجتماعی درگیر هستند.
مقامات سینمایی روس در حالی از عدم جنگ و رقابت با هالیوود سخن میگویند که طرح تعیین سهمیه برای اکران فیلمهای داخلی روسیه به منظور محدود کردن نمایش آثار هالیوودی در حال بررسی و بحث است و رویکرد ضد هالیوودی در کل فضای سینمای روسیه وجود دارد.
«میخالکوف» در سال ۱۹۹۵ با فیلم «آفتاب سوخته» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را برای سینما روسیه به ارمغان آورد و اخیرا در اظهارنظری از رفتار غیرمنصفانه با فیلمهای روسی در در جوایز اسکار انتقاد کرده بود.
روس ها چندی پیش از برگزاری جوایز سینمایی معادل جوایز گلدن گلوب نیز خبر داده بودند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





