کمپانی دیزنی از ساخت یک فیلم سینمایی بر اساس انیمیشم معروف «علاء الدین» محصول سال ۱۹۹۲میلادی خیر داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، «گای ریچی» کارگردان انگلیسی در مراحل نهایی توافق با کمپانی دیزنی برای ساخت فیلم سینمایی «علاءالدین» قرار داد که جدیدترین فیلم از سری اقتباسهای این کمپانی فیلمسازی از انیمشنهای معروف کلاسیک است.
«دان لین» که پیش از این تهیهکنندگی دو فیلم از مجموعه «شرلوک هولمز» به کارگردانی «گای ریچی» را بر عهده داشته قول ساخت اقتباسی بلندپروازنه و غیرسنتی از داستان علاءالدین را به سینمادوستان داد.
فیلمنامه فیلم «علاءالدین» را «جان آگست» نوشته که دارای بسیاری از عناصر موزیکال انیمیشن کلاسیک «علاءالدین» است اما ساختاری غیرخطی را در روایت داستان دنبال میکند که چیزی شبیه به «قفل، انبار و دو بشکه باروت» و «قاپ زنی» دو ساخته موفق «گای ریچی» است.
انیمیشن «علاءالدین» در سال ۱۹۹۲ توسط کمپانی دیزنی به سینماها آمد و «رابین ویلیامز» نیز صداپیشگی غول چراغ جادو را در این انیمیشن بر عهده داشت. این انیمیشن دو جایزه اسکار بهترین موسیقی و ترانه را از آن خود کرد و به پرفروشترین فیلم آن سال سینمای جهان بدل شد.
یک نمایش موزیکال نیز در سال ۲۰۱۴ بر اساس این انیمشن در تئاتر برادوی به روی صحنه رفته و هنوز به اجرای خود ادامه میدهد.
فیلم «علاءالدین» جدیدترین محصول کمپانی دیزنی در پورژه اقتباس از انیمیشنهای کلاسیک این کمپانی فیلمسازی است و پیش از این فیلمهای «سیندرلا» و «اژدهای پیت» و امسال نیز «کتاب جنگل» از این مجموعه اگران شده که به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت.
فیلم «دیو و دلبر» نیز از این مجموعه در ماه مارس ۲۰۱۷ اکران میشود و پس از «مری پاپینز» در سال ۲۰۱۸ میهمان پرده نقریای خواهد بود. کمپانی دیزنی هماکنون در حال ساخت فیلم «مولان» بر اساس انیمیشن محصول ۱۹۹۸ است و اخیرا نیز برای ساخت فیلم اقتباسی از «شیر شاه» با «جان فاوارو» کارگردان فیلم «کتاب جنگل» به توافق رسیده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از سانحه فیلم «زنگار»؛ گای ریچی دیگر اجازه استفاده از اسلحه واقعی را نمیدهد
- کارگردان علاءالدین «هرکول» را میسازد
- دو سریال در راه است/ اچبیاو مکس دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز را میسازد
- بازیگر «بازی و تاج و تخت» به «مردخاکستری» نتفلیکس پیوست
- گیشه آمریکا در تسخیر «خشم مردانه» جیسون استاتهام
- نبوغ کارگردان پروسواس و جاهطلب در هدایت بازیگران/ درباره بازیگران فیلمهای کریستوفر نولان
- برشهای کوتاه/ کلیپی از فیلم «چه رویاهایی که میآیند»
- شکایت بنیاد آرتور کانن دویل از نتفلیکس/ قانون کپی رایت مشمول آثار خالق شرلوک هولمز میشود؟
- مجموعه «رابین ویلیامز» حراج میشود
- نخستین تریلر مستند زندگی رابین ویلیامز منتشر شد
- جزییات فیلم سوم شرلوک هولمز اعلام شد/ اکران در سال ۲۰۲۰
- ماجرای کمک رابین ویلیامز به اسپیلبرگ در ساخت «فهرست شیندلر»
- بزرگترین قرارداد هالیوود به نام ویل اسمیت زده شد
- بزرگترین شکستهای تجاری سینما در سال ۲۰۱۷/ از بنافلک تا گای ریچی
- اولین ویدئوی منتشر شده از بازی «دیوید بکهام» در فیلم «کینگ آرتور»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





