«ملیندا دیلون» بازیگر نامزد اسکار فیلمهایی چون «داستان کریسمس»، «مگنولیا» و «برخورد نزدیک از نوع سوم»، در ۸۳ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، «دیلون» به خاطر بازی در نقش جیلیان گیلر در فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» (۱۹۷۷) اثر «استیون اسپیلبرگ» که برای آن نامزد اسکار برای بازیگر نقش مکمل زن شد، مورد تحسین قرار گرفت و دومین نامزدی بازیگری نقش مکمل زن را در سال ۱۹۸۲ برای بازی در نقش ترزا در فیلم «غیب مالیس» ساخته «سیدنی پولاک» (۱۹۸۱) دریافت کرد.
او در سال ۱۹۷۷ برای حضور در نخستین فیلم سینماییاش به عنوان «جهشی به سوی افتخار» نامزد جایزه گلدن گلوب نیز شده بود.
این بازیگر آمریکایی در فیلم کلاسیک «داستان کریسمس» (۱۹۸۳) ساخته «باب کلارک» نقش مادر خانواده پارکر را بازی کرد و در ادامه در فیلمهای «هری و هندرسونها» (۱۹۸۷)، «کاپیتان آمریکا» (۱۹۹۰) و «شبشکن» (۱۹۸۹) ظاهر شد. «مگنولیا» ساخته «پل توماس اندرسون» (۱۹۹۹) و «هارتلند» در سال ۲۰۰۷ از جدیدترین فیلمهایی بودند که «ملیندا دیلون» در آن ایفای نقش کرده بود.
«دیلون» حرفه خود را به عنوان بازیگر صحنه و کمدین در نمایش «شهر دوم» در شیکاگو آغاز کرد. در نمایش اصلی «ادوارد آلبی» در سال ۱۹۶۲ با عنوان «چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد» در نقش هانی ظاهر شد و نامزد جایزه تونی در شاخه بازیگری شد.
«اول آوریل» در سال ۱۹۶۹ اولین فیلم بلند او بود و «دیلون» در تلویزیون نیز سابقه بازی در سریالهای «بنانزا»، «منطقه گرگ و میش» و «نظم و قانون» (۲۰۰۵) را در کارنامه داشت.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





