سینماسینما، پاریس
کارگردان دو نخل طلایی، روبن اوستلوند ساخت فیلم جدیدش «سیستم سرگرمی از کار افتاده است» را در بوداپست با هنرپیشگان مشهوری شروع کرده است.
بنا به نوشته مجله فیلم فرانسه، این فیلم هنوز در مرحله فیلمبرداری است و قرار است هفتاد روزه، و قبل از ماه مه ۲۰۲۵ به پایان برسد. بودجه آن هنوز دقیق اعلام نشده اما کمپانی هایی از کشور های سوئد، آلمان، فرانسه، انگلیس، نروژ، دانمارک و غیره در آن سرمایه گذاری کرده اند.
این دومین اثر روبن اوستلوند است که به زبان انگلیسی ساخته می شود و از هم اکنون حقوق پخش آن برای کشورهایی به ویژه امریکا خریداری شده است. این فیلم که گفته می شود مایه های طنز بسیاری دارد برای یکی از صحنه هایش از یک هواپیمای واقعی بوینگ ۷۴۷ که برای فیلمبرداری خریداری شده استفاده می شود.
خلاصه داستان فیلم درباره سفری طولانی با هواپیما از انگلستان به استرالیاست؛ هنگامی که سیستم سرگرمی داخل هواپیما دچار سانحه شده، مسافران باید بتوانند با مصیبت پیش آمده کنار بیایند، اما آنها شدیدا دچار افسردگی می شوند و به جان همدیگر می افتند. در این میان مسایل شخصی و سیاسی افراد رو می شود.
فیلم قبلی روبن اوستلوند «مثلث غمگین» برنده نخل طلا توانسته بود در فروش بین المللی ۲۶ میلیون دلار درآمد داشته باشد و سه نامزدی جایزه اسکار را جدا از دیگر جوایز بین المللی، برایش به ارمغان آورد.
تعدادی از هنرپیشگان فیلم جدید این کارگردان عبارتند از: کریستن دونست، دانیل بروهل، و غیره. برخی از ناظران پیش بینی می کنند این اثر می تواند شانس بالایی برای حضور در جشنواره کن ۲۰۲۵ داشته باشد. خود این کارگردان سال گذشته در گفتگویی ذکر کرده بود که برای بردن سومین نخل طلا دور خیز کرده است، اما راه دراز، و کاندیداهای سرشناس جهانی برای شر کت در مسابقه بسیارند از جمله جیم جارموش با آخرین اثرش «پدر، مادر، خواهر، برادر».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- «باربی» کن را هم گرفت/ گرتا گرویگ رئیس داوران جشنواره ۲۰۲۴ شد
- هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن معرفی شدند
- رئیس داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- علت مرگ بازیگر «مثلث غم» اعلام شد
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- سینماسینما- گزارشی از اولین روز جشنواره فیلم تورنتو/ آغاز با «مثلث اندوه»؛ متاثر از مرگ بازیگر
- روبن اوستلوند «سیستم سرگرمی خراب است» را میسازد
- هنر در بستر فکری سرمایهداری/ نگاهی به فیلم «مربع»
- تصویر نخل طلای فیلم طعم گیلاس، نگهداری شده در موزه سینما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





