ماری نوئل، کارگردان این فیلم که از کودکی مجذوب این فیزیکدان بوده می گوید که تلاش کرده نشان دهد ماری کوری ریشه در دو خاک داشته است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از یورونیوز، فیلم «ماری کوری» با بازی «کارولین گروشکا» زندگی نخسین زن برنده جایزه نوبل را به تصویر می کشد. فیلم در برگیرنده چالشهای زندگی حرفه ای و زندگی شخصی فیزیکدان لهستانی تبار در آکادمی علوم مرد سالار اواخر قرن نوزده فرانسه است.
ماری نوئل، کارگردان این فیلم که از کودکی مجذوب این فیزیکدان بوده می گوید که تلاش کرده نشان دهد ماری کوری ریشه در دو خاک داشته است.
وی درباره هویت چند فرهنگی ماری کوری گفت: «نکته جالبی است. ماری کوری در فرانسه فرانسوی است و در لهستان لهستانی. مانند کنکاشی درونی است. وی دانشمندی است که به ذات خود وفادار می ماند. این درونمایه فیلم است.»
کارولین گروشکا بازیگر فیلم افزود: «وی برای ما چیزی بیش از چهره ای نمادین در لهستان است. درباره حساسیت و احساساتش چیز زیادی نمی دانیم. برای همین برایم جالب بود در این فیلم بازی کنم و وجه زنانه و تصویری صمیمانه تر از او را نشان دهم.»
او همچنین درباره نحوه زندگی ماری کوری می گوید: «اینگونه زیستن برای او مهم بود. او می خواست خود درباره سرنوشتش چه در محیط علمی و چه در زندگی شخصی تصمیم بگیرد. او سرچشمه الهام برای زنان است.»
در این فیلم، زندگی سر خوش ماری و پیر کوری همراه با فرزاندنشان نشان داده می شود. هنگامیکه پیر کوری بر اثر سانحه ای جان می سپارد، ماری کوری خود را در زندگی حرفه ای و اجتماعی دوباره تنها می یابد.
کارولینا گروشکا، آریه ورثوتر، چارلز برلینگ، ایزابل کنا و آندره ویلیام بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





