«مهتاب»، «مدیر شب»، «مردم در برابر او.جی.سیمپسون» برنده جوایز فیلمنامه USC شدند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جایزه معتبر USC که از سوی کتابخانههای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اهدا میشود برندگان بیست و نهمین دوره جوایز خود برای فیلمنامه نویسی را ساعتی پیش معرفی کرد.
مراسم سالانه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که از اعتبار زیادی در زمینه فیلمنامههای اقتباسی برخوردار است، شنبه شب (به وقت محلی آمریکا) برگزار شد.
در این مراسم بری جنکینز برای فیلمنامه «مهتاب» همراه با تارل الوین مککارنی برای فیلمنامه کوتاه «در نور مهتاب پسرهای سیاه آبی دیده میشوند» به عنوان منبع الهام وی برای نوشتن این فیلمنامه، به عنوان برنده انتخاب شدند. جنکینز با ارسال پیامی ویدیویی از بریتانیا از دریافت این جایزه تشکر کرد. وی برای حضور در مراسم بفتا که امشب برندگانش را خواهد شناخت، در بریتانیا حضور دارد.
در عین حال در بخش تلویزیونی نیز دیوید فار و رماننویس جان لوکریه برای «مدیر شب» به عنوان برنده انتخاب شدند. استن کورنول فرزند لوکریه که در عین حال تهیه کننده این سریال تلویزیونی بود از طرف این دو جایزه این بخش را دریافت کرد.
در بخش مستند نیز فیلمنامه «مردم در برابر او.جی.سیمپسون : داستان جنایی آمریکایی» نوشته اسکات آلکساندر و ری کارازوسکی که زمانی دانشجویان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بودند، به عنوان برنده انتخاب شدند. این فیلمنامه با الهام از نوشته خودشان و کتاب جفری توبین با عنوان «گذران زندگی او: مردم در برابر اوجی سیمپسون» نوشته شد.
«مهتاب» در کنار «ورود»، «شیر»، «حصارها» و «چهرههای پنهان» نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش فیلمنامه اقتباسی هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگترین بیاعتناییها و شگفتیهای جوایز اسکار ۸۹
- برندگان انجمن نویسندگان آمریکا مشخص شدند/جایزه ژان رنوار برای کیارستمی
- «لالالند» برنده پنج جایزه بفتا شد/ اسامی تمامی نامزدها و برندگان
- تغییر نسل چشمگیر در هالیوود
- نگاهی به اسکار ۲۰۱۷
- عذرخواهی مایکل کیتون به خاطر اشتباهش در مراسم گلدن گلوب
- «لالا لند» در جمع نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا
- برگزیدگان جامعه ملی منتقدان فیلم معرفی شدند
- ۲۰۰ منتقد ایندی وایر ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۶ را انتخاب کردند
- اعلام نامزدهای انجمن نویسندگان سینمای آمریکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





