نتفلیکس قصد دارد با همراهی یک استودیوی کویتی آزمایشگاه نویسندگان را راهاندازی کند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، نتفلیکس به طور مداوم در حال گسترش مخاطبانش در دنیای عرب بوده و حالا با یک استودیوی کویتی به نام انسیآیجی همراه شد تا یک آزمایشگاه نویسندگان راهاندازی کند که شش پروژه سریالی از نویسندگان اهل کویت و عربستان تولید میکند.
برنامه این است که پروژه آنها تبدیل به محصولاتی آماده عرضه به بازار شود که این غول استریمینگ بتواند حق پخش نخست آن را داشته باشد.
این نخستین باری است که نتفلیکس چنین ابتکاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا راهاندازی میکند.
آزمایشگاه نویسندهها ایده شیخ الزین الصباح معاون وزیر جوانان سابق کویت است که تا به حال تهیهکننده فیلم «آمریکا» ساخته شرین دابیس فیلمساز فلسطینی آمریکایی و همچنین مستند «سفر به مکه» بوده است. او مدیر عامل انسیآیجی است که قرارداد را با نتفلیکس امضا کرده و یکی از بزرگترین استودیوهای تولید فیلم و سریال در خاورمیانه است.
با استناد به جدیدترین تحقیق شرکت لندنی دیجیتال تیوی ریسرچ، نتفلیکس از همین حالا برترین استریمر منطقه خاورمیانه است و انتظار میرود ظرف پنج سال آینده چیزی بین ۳.۴ میلیون تا ۵.۴ میلیون نفر به مشترکان خود در منطقه اضافه کند.
این غول استریمینگ آمریکایی تا به حال چند پروژه اوریجینال عربی تولید کرده که بیشتر آنها در مصر و اردن تهیه شدهاند. از جمله آنها میتوان از سریال «فراطبیعی» ساخت مصر و «مدرسه دختران الروابی» ساخت اردن نام برد.
نتفلیکس از روز پنجم فوریه یک کارگاه فیلمنامهنویسی شش هفتهای در کویت آغاز میکند که در آن شرکتکنندگان میتوانند کلاسهای سطح بالایی با تدریس نویسندگان، شورانرها و مشاوران فیلمنامهنویسی دریافت کنند. در پایان، شش نویسنده میتوانند ایده فیلمنامه نهایی خود را به نتفلیکس ارایه کنند و شانس ساخت یک پروژه را داشته باشند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





