با معرفی هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن، افرادی که به گرتا گرویگ رییس این بخش پیوستهاند شناخته شدند.
به گزارش سینماسینما، ۸ عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ معرفی شدند تا در کنار گرتا گرویگ به عنوان رییس این بخش به انتخاب بهترینها بپردازند.
لیلی گلادستون بازیگر آمریکایی نامزد اسکار برای بازی در «قاتلان ماه کامل»، ایوا گرین بازیگر فرانسوی «سه تفنگدار»، عمر سای بازیگر فرانسوی سریال «لوپین»، ابرو سیلان فیلمنامهنویس ترکیه نویسنده برنده نخل طلای ۲۰۱۴ برای «خواب زمستانی»، نادین لبکی کارگردان لبنانی فیلم «کفرناحوم» که سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیات داوران جشنواره کن شد، از جمله اعضای این دوره جشنواره کن هستند.
خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی که جدیدترین فیلمش «جامعه برف» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد، پیرفرانچسکو فاوینو بازیگر ایتالیایی فیلم «ماریا» و کورئیدا هیروکازو کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ برای «دزدان فروشگاه» دیگر اعضای گروه داوران پر و پیمان این دوره را تشکیل دادهاند.
فیلمهایی که این دوره در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: «همه ما به عنوان نور تصور می کنیم» پایال کاپادیا، «آنورا» شان بیکر، «کارآموز» علی عباسی، «پرنده» آندریا آرنولد، «گرفتار جزر و مد» جیا ژانگ-که، «امیلیا پرز» ژاک اودیارد، «دختری با سوزن» مگنوس فون هورن، «گرند تور» میگل گومز، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «قلبهای تپنده» ژیل للوش، «لیمونوف: تصنیف» کریل سربرنیکوف، «مارچلو میو» کریستوف اونوره، «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا، «متل دستینو» کریم عینوز، «اوه، کانادا» پل شریدر، «پارتنوپ» پائولو سورنتینو، «کفن ها» دیوید کراننبرگ، «ماده» کورالی فارگیت، «الماس وحشی» آگاته رایدینگر، «گرانبهاترین محموله ها» میشل آزاناویسیوس، «دانه انجیر مقدس» محمد رسولاف و «سه مایل تا پایاین دنیا» ساخته امانوئل پاریو.
برنده نخل طلا در مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۵ ماه می (۵ خرداد) معرفی خواهد شد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- نخل طلا، خون تازه به سینمای تازه نفس آمریکا داد/ یادداشت محمد حقیقت از کن
- گزارشِ بدون گزارش «چهارم» از جشنواره کن ۲۰۲۴/ یادداشتی از سیفالله صمدیان
- پیام تبریک کانون کارگردانان سینمای ایران به محمد رسولاف
- برگزیدگان جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ نخل طلا به «آنورا» تعلق گرفت
- دو جایزه «دانه انجیر معابد» بخش جنبی کن؛ جایزه فیپرشی کن به فیلم رسولاف رسید
- معرفی برگزیدگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن/ «سگ سیاه» بهترین فیلم شد
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم رسولاف/ درگیریهای یک قاضی
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلمهای شرایدر و لانتیموس
- جدول رتبهدهی منتقدین نشریه بیلبورد به فیلمهای جشنواره کن
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کاپولا در نشست خبری کن: این وظیفه هنرمند است که دنیای معاصر را نشان دهد
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ محمد حقیقت از فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی میگوید
- یادداشت محمد حقیقت از جشنواره کن بر فیلمی از جیا ژانگه/ یک پازل آشفته
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





