جایزه سالانه بنیاد «ورنر هرتزوگ» به فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی برنده اسکار اعطا میشود.
به گزارش سینماسینما، جایزه فیلم «ورنر هرتزوگ»، جایزه ای سالانه با مبلغ ۵۰۰۰ یورو است که میتواند به یک فیلم داستانی، یک مستند، یک فیلمساز، یک بازیگر یا هر فرد فعال در عرصه هنر سینما تعلق گیرد که به دستاوردهای ویژه در نوآوری، شجاعت و بینش دست یافته باشد.
این جایزه برای شهروندان همه کشورها آزاد است و هیچ رقابتی برای دریافت آن وجود ندارد و برنده سالانه آن از سوی بنیاد «ورنر هرتزوگ» فیلمساز و مستندساز سرشناس آلمانی معرفی میشود.
«ورنر هرتزوگ» فیلمساز و مستندساز مطرح آلمانی درباره اعطای جایزه توضیح داد: «اصغر فرهادی بی شک برجسته ترین فیلمساز ایرانی است. فرهادی دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرده است که او را به یکی از معدود کارگردانانی در سراسر جهان تبدیل می کند که دو بار برنده این جایزه در این شاخه شده است. او همچنین جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را برای فیلم «فروشنده» دریافت کرد. فرهادی در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای فیلم «قهرمان» شد. او همچنین به عنوان فیلمنامهنویس بالاترین تمجیدها را دریافت کرد و همچنین جالب است که «برنیس بژو» بازیگر فرانسوی با بازی در فیلم «گذشته» ساخته فرهادی، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را دریافت کرد. بی صبرانه منتظر دیدار و گفتگو با اصغر فرهادی پس از نمایش فیلمش در مونیخ هستم».
قرار است اصغر فرهادی جایزه فیلم «ورنر هرتزوگ» را روز ۱۴ اکتبر (جمعه ۲۲ مهر ماه) طی مراسمی در سینماتک مونیخ دریافت کند که با نمایش فیلم «قهرمان» و گفتگو میان اصغر فرهادی و «ورنر هرتزوگ» همراه خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- هشتاد و دومین جشنواره ونیز افتتاح شد؛ فرانسیس فورد کوپولا، شیر طلایی ونیز را به ورنر هرتزوگ اهدا کرد
- مسترکلاس گروهی از نخبگان سینمای جهان در جشنواره ونیز
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





