«پدینگتون در پرو» به سرعت با عبور از نقطه عطفی مهم نشان داد همچنان در گیشههای جهان محبوب است.
به گزارش سینماسینما، در حالی که شماری از سینمادوستان در آخر هفتهای که گذشت به سمت «کاپیتان آمریکا» رفتند اما «پدینگتون در پرو» هم مخاطبان خود را داشت.
سومین قسمت از این مجموعه محبوب کودکان که با اقتباس از کتابهای مایکل باند ساخته شده، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از بازارهای بینالمللی به دست آورده است. این فیلم که قرار بود در ماه ژانویه اکرانش را در بریتانیا شروع کند، با حدود یک ماه تعویق ابتدا در بازار بینالمللی روی پرده رفت.
این فیلم در سه روز اول اکران خود در گیشههای بریتانیا نیز حدود ۱۴ میلیون دلار فروش کرد و انتظار میرود این رقم به سرعت افزایش یابد. با محاسبه فروش ۱۱۵ میلیون دلاری این فیلم در گیشه سینماهای دیگر مناطق جهان، این فیلم در مجموع فروش ۱۲۹ میلیون دلاری را ثبت کرده است.
«پدینگتون در پرو» که با بودجهای حدود ۹۰ میلیون دلار تولید شد، با نقدهای عالی روبهرو شده، و این در حالی است که اصولاً معیار متصور برای این مجموعه بسیار بالا است. فیلم سوم در حال حاضر در وبسایت راتن تومیتوز دارای رتبه ۹۴ درصدی است. فیلم اول امتیاز ۹۶ درصدی و فیلم دوم هم امتیاز تقریباً کامل ۹۹ درصدی را داشتند.
هر ۲ فیلم اول و دوم توسط پل کینگ کارگردانی شد، که صندلی کارگردانی را برای فیلم سوم به دوگال ویلسون داد تا خودش روی صندلی «وانکا» برای برادران وارنر بنشیند.
در این فیلم بن ویشاو برای صداپیشگی شخصیت اصلی دوباره کار خود را انجام داد. در «پدینگتون ۳» هیو بونویل، جولی والترز و جیم برادبنت هم نقشهای خود را تکرار کردهاند و امیلی مورتیمر جایگزین سالی هاوکینز شده است.
فیلمهای «پدینگتون» محبوبیت جهانی دارند
علاوه بر تحسین منتقدان، هر دو فیلم قبلی پدینگتون در گیشه هم موفق بودهاند و فیلم اول که با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود نزدیک به ۳۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و فیلم دوم هم که با بودجه ۴۰ میلیون دلاری شکل گرفته بود، بیش از ۲۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. تاکنون در مجموع، سه گانه «پدینگتون» بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است.
فیلم سوم در ۱۰۶ دقیقه بر مبنای فیلمنامه مارک برتون و جیمز لامونت ساخته شده است.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از کولیدر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





