هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن با کاهش چشمگیر پروتکلهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ تصمیم گرفتند دوره جدید این رویداد سینمایی را بدون نیاز به تست گرفتن از شرکتکنندگان و عدم اجبار استفاده از ماسک برگزار کنند.
فرانسوا دسرسو از مسئولان جشنواره کن که در دو سال گذشته پروتکلهایی را با برگزارکنندگان جشنواره، تهیهکنندگان و مقامات منطقهای کن تنظیم کرده است، در گفتگوی اختصاصی با ورایتی عنوان کرد: «یک تغییر بزرگ جشنواره در مقایسه با سال ۲۰۲۱ این است که ارائه گواهی بهداشتی که نشان دادن مدرک واکسیناسیون، مصونیت یا نتایج آزمایش است، از تاریخ ۱۴ مارس الزامی نیست و از آنجا که ارائه این گواهی سلامت دیگر در فرانسه لازمالاجرا نیست، میهمانان جشنواره کن نیز دیگر نیازی به نشان دان گواهی واکسیناسیون با نتیجه آزمایش کرونا برای شرکت در این جشنواره ندارند».
این مدیر اجرایی جشنواره کن همچنین گفت در مقایسه با سال گذشته با شرایط بسیار متفاوتی رو به رو هستیم و منحنی ابتلا به ویروس کرونا نزولی شده است.
از ۲۹ آوریل، موارد ابتلا به کووید در فرانسه ۳۰ درصد کاهش یافته بود که نشانهای از کاهش سرعت عفونت است. با این حال، جشنوارههای فیلم و مراسم جوایز سینمایی چون جشنواره «SXSW»، جوایز اسکار و جوایز فیلم آکادمی بریتانیا از جمله منتشرکنندگان جدی ویروس بودند که منجر به موارد متعدد کووید شدند.
اگرچه آزمایشگاه ۳۰۰ مترمربعی کن برای تست کرونا بار دیگر راهاندازی نمیشود اما مهمانان جشنواره میتوانند در آزمایشگاهی واقع در شهر کن که پنج دقیقه پیاده تا کاخ جشنواره فاصله دارد به صورت رایگان تست PCR بدهند.
تغییر دیگر نسبت به سال گذشته این است که استفاده از ماسک در فضاهای داخلی اجباری نخواهد بود اما به شدت توصیه میشود. با این وجود بر اساس اعلام فرانسوا دسرسو کارکنان جشنواره کن از ماسک استفاده خواهند کرد و همچنین فرآیندهای نظارتی در داخل کاخ جشنواره تقویت میشود و از سنسورهای پیشرفته CO۲ استفاده میشود که دو بار در روز راستیآزمایی میشوند و همچنین به صورت مستمر از تهویه مطبوع استفاده خواهد شد.
سال گذشته از میان ۱۵۰۰ تست کرونای روزانه در جشنواره کن، ۱۰ مورد مثبت شناسایی میشد ودر چند روز پایانی شمار تستهای مثبت به روزانه ۲۰ مورد افزایش یافت، چرا که همزمان با موج سوم شیوع ویروس کرونا بود.
هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) به صورت حضوری بر پا خواهد شد و میزبان ۳۵ هزار میهمان رسمی در مقابل با ۲۴ هزار میهمان سال گذشته خواهد بود. بیشترین شمار افزایش تقاضا برای حضور در جشنواره کن از آمریکا و کشورهای اروپای غربی بوده است.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





