بخش رقابتی اصلی جشنواره کمرا ایمیج امسال با ریاست کیت بلانشت برندگانش را انتخاب میکند.
به گزارش سینماسینما، کیت بلانشت به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی اصلی سی و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم سینمایی کمرا ایمیج انتخاب شد.
بلانشت با تاکید بر این که حضور در کمرا ایمیج رویایی است که به حقیقت پیوسته از فیلمها به عنوان رعد و برقی که در یک بطری جا گرفتهاند یاد کرد و گفت این شانس را داشته که با برخی از صاعقهگیران بزرگ کار کند و کار با همین سینماگران نحوه کار و نگاه وی به جهان را برای همیشه تغییر داده است.
بسیاری از فیلمهای این بازیگر که برنده ۲ جایزه اسکار شده در کمرا ایمیج هم با تحسین روبهرو شدهاند. وی نخستین نامزدی اسکارش را برای ایفای نقش ملکه الیزابت اول در فیلم «الیزابت» به دست آورد، که آن فیلم قورباغه طلایی بهترین فیلمبرداری سال ۱۹۹۹ کمرا ایمیج را برای فیلمبردار رمی آدفاراسین دریافت کرد.
سال ۲۰۰۸ بلانشت ۲ نامزدی اسکار کسب کرد؛ یکی نامزدی بهترین بازیگر زن برای «الیزابت: دوران طلایی» و دیگری بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای «من آنجا نیستم» که برای اد لاخمن قورباغه برنزی را به ارمغان آورد. در سالهای اخیر هم او برای بازی در فیلمهای «کارول» و «تار» نامزد جایزه اسکار شد که هر ۲ به ترتیب جایزه قورباغه طلایی را برای فیلمبرداران خود اد لاخمن و فلوریان هافمایستر دریافت کردند.
بلانشت در کنار اندرو آپتون و کوکو فرانسینی، از بنیانگذاران و مدیر کمپانی «درتی فیلمز» است که شرکت سازنده فیلم «پسر جدید» وارویک تورنتون بود و سال ۲۰۲۳ قورباغه طلایی کمرا ایمیج را دریافت کرد.
سی و دومین دوره جشنواره کمرا ایمیج از ۱۶ تا ۲۳ نوامبر (۲۶ آبان تا ۳ آذر) در تورون، لهستان برگزار میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آکادمی اسکار درباره نامزدی مشکوک تصمیم گرفت
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- برندگان انجمن ملی منتقدان آمریکا؛ یک پیروزی نادر/ تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
- منتقدان لسآنجلس فیلم برگزیده سال را انتخاب کردند
- نامزدهای جوایز گاتهام معرفی شدند/ رقابت کیت بلانشت و برندن فریزر
- در فیلم «مدرسه خیر و شر»؛ کیت بلانشت راوی دنیای پریان میشود/ همکاری با نتفلیکس
- همکاری ترنس مالیک و کیت بلانشت در یک پروژه واقعیت مجازی
- داستان یک هیولای انساننما/ نگاهی به فیلم «کوچه کابوس»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





