«زندگیهای گذشته» برنده بزرگ جوایز گاتهام ۲۰۲۳ شد و جایزه بهترین فیلم را به خانه برد.
به گزارش سینماسینما، در حالی جوایز گاتهام ۲۰۲۳ در مراسمی که دیشب برگزار شد برندگانش را شناخت که جایزه بهترین فیلم خود را به «زندگیهای گذشته» سلین سانگ اهدا کرد. در همین حال، چارلز ملتون برای بازی در نقش مکمل در «می دسامبر» تاد هینز و لیلی گلادستون برای بازی در «کشور ناشناخته» جوایز بازیگری را کسب کردند.
امسال فیلم «همه ما غریبهها» ساخته اندرو هیگ، میداندار گاتهامز بود که چهار نامزدی کسب کرد. «زندگیهای گذشته» سلین سانگ و «هزار و یک» راکول هر یک با سه نامزدی در رده بعدی قرار داشتند. هر ۲ درام در کنار «نمایش»، «گذرها» و «واقعیت» نامزد بهترین فیلم بلند بودند. در بخش بهترین فیلم بینالمللی هم «همه ما غریبهها»، «آناتومی یک سقوط»، «بیچارهها»، «توتم» و «منطقه مورد علاقه» مدعیان کسب جایزه بودند.
اگرچه گاتهام از فیلمهای مستقل تجلیل میکند اما سقف بودجه ۳۵ میلیون دلاری را امسال حذف کرد؛ با این حال بیشتر مدعیان هنوز هم فیلمهای مستقل یا هنری بودند، هرچند برخی تولیدات بزرگتر مانند «باربی» هم وارد رقابت شدند. گاتهام همچنین دستهبندی خود را برای جوایز بازیگری تغییر داده و از سال ۲۰۲۱ دیگر بر اساس جنسیت به بهترین بازیگر جایزه نمیدهد.
لیست کامل برندگان چنین است:
بهترین فیلم: «زندگیهای گذشته»
بهترین بازیگر: لیلی گلادستون برای «کشور ناشناخته»
بهترین بازیگر نقش مکمل: چارلز ملتون برای «می دسامبر»
بهترین فیلمنامه: «آناتومی یک سقوط» نوشته ژوستین تریه، آرتور هراری
بهترین فیلم بینالمللی: «آناتومی یک سقوط»
بهترین فیلم مستند: «چهار دختر» ساخته کوثر بنهنیه
بهترین کارگردان: ای.وی راکوِل برای «هزار و یک»
بهترین بازی در یک سریال جدید: الی وانگ برای «بیف»
سریال تلویزیونی بیش از ۴۰ دقیقه: «یک نور کوچک» ساخته تونی فلان
سریال تلویزیونی زیر ۴۰ دقیقه: «بیف» لی سونگ چین
علاوه بر جوایز رقابتی، جوایز گاتهام همان طور که پیشتر اعلام کرده بود از چند فیلم نیز تجلیل کرد: «قاتلان ماه کامل» نشان تاریخی گاتهام و ادای احترام به خالق را دریافت کرد، «باربی» با نماد جهانی و ادای احترام به خالق، «فراری» با جایزه نماد نوآوری، «راستین» با جایزه نماد فرهنگی و احترام برای عدالت اجتماعی، «ایر» نماد ویژنری و «مایسترو» با نشان فرهنگی و تجلیل خالق تجلیل شدند.
در این مراسم مایکل مان که جایزه خود را از دست آدام درایور بازیگر «فراری» دریافت کرد، آن را به تروی کندی مارتین فیلمنامهنویس فقید این فیلم اهدا کرد و گفت: او واقعاً قلب و هسته اصلی نوآوری این فیلم بود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- زنان در جشنواره کن ۲۰۲۴/ حضور پررنگ در هیات داوران، کم تعداد در میان فیلمسازان
- آناتومی یک طلاق عاطفی/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- معرفی برگزیدگان جوایز اسپریت/ «زندگیهای گذشته» بهترین فیلم مستقل شد
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- قانون، دوست تو نیست/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- سایۀ خیال/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- فیلمی درباره حیوانات جهشیافته پیشتاز نامزدهای جوایز سزار شد
- تمجید سردبیر ارشد لوموند از «آناتومی یک سقوط»/ فیلمی که باعث تغییر وزیر فرهنگ فرانسه شد
- بالاخره رئیسجمهوری فرانسه به کارگردان «آناتومی یک سقوط» تبریک گفت!
- معرفی برندگان گلدن گلوب/ کریستوفر نولان بهترین کارگردان شد/ ۵ جایزه برای «اوپنهایمر»
- یک جایزه برای ژان لوک گدار؛ انتخاب متفاوت انجمن ملی منتقدان فیلم/ «زندگیهای گذشته» بهترین شد
- ژوستین تریه از «آناتومی یک سقوط» میگوید؛ من مسالهای را حل نمیکنم، فقط آنها را روی میز میگذارم
- «منطقه مورد علاقه» بهترین فیلم از نگاه منتقدان تورنتو شد/ معرفی برگزیدگان
- درخشش در فصل جوایز سینمایی؛ موفقیت «آناتومی یک سقوط» در گیشه سینماهای جهان
- فیلمی که به اسکار معرفی نشد؛ «آناتومی یک سقوط» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





