بلیتهای آیمکس فیلم حماسی جدید کریستوفر نولان با عنوان «اودیسه»، یک سال کامل پیش از اکران جهانی آن، به فروش میرسند.
به گزارش سینماسینما، بلیتهای آیمکس برای فیلم «اودیسه» در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۵ (۲۶ تیر ۱۴۰۴)، یعنی دقیقا یک سال پیش از اکران فیلم در سینماها، عرضه میشوند.
این بلیتها فقط در سالنهایی به فروش میرسند که به فرمت آیمکس ۷۰ میلیمتری مجهز هستند، فرمتی که موردعلاقه کارگردان است و تنها برای برخی سانسهای خاص ارائه خواهند شد. انتظار میرود که بلیتهای مربوط به دیگر فرمتها و نمایشهای عمومی، بسیار نزدیکتر به زمان اکران به فروش برسند.
چنین اقدامی از سوی یک استودیو (فروش بلیت یک سال زودتر) بسیار نادر است، اما میزان انتظار برای فیلم جدید نولان، پس از موفقیت حیرتانگیز «اوپنهایمر» در سال ۲۰۲۳ که با فروش جهانی ۹۷۵ میلیون دلاری و جایزه اسکار بهترین فیلم همراه بود، این تصمیم را توجیهپذیر کرده است.
بخش بازاریابی یونیورسال پیش از آنکه تولید فیلم «اودیسه» به پایان برسد، فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است. تیزر تریلری حدودا یک دقیقهای از این فیلم به تازگی بهصورت انحصاری پیش از نمایش فیلمهای «دنیای ژوراسیک: تولدی دوباره» (Jurassic World Rebirth) و «سوپرمن» در سینماها پخش شده و موجی از هیجان را بیش از یک سال مانده به اکران رسمی فیلم ایجاد کرده است. این تیزر هنوز بهصورت آنلاین منتشر نشده و این موضوع مطابق با رویکرد همیشگی نولان برای حفظ تجربه سینمایی بر پرده بزرگ است.
فیلم «اودیسه» که اقتباسی مدرن از حماسه یونانی هومر است، با بازی مت دیمون در نقش اودیسئوس، پادشاه ایتاکا ساخته شده و سفر طولانی، خطرناک و پرماجرای او پس از جنگ تروآ برای بازگشت به خانه را روایت میکند. در این فیلم ستارههایی چون تام هالند در نقش پسرش، تلماخوس، آن هتوی، زندایا، لوپیتا نیونگو، رابرت پتینسون، شارلیز ترون و جان برنتال در کنار دیمون حضور دارند. نولان برای ساخت این پروژه بار دیگر با استودیوی یونیورسال همکاری کرده؛ همان استودیویی که ساخت فیلم «اوپنهایمر» را نیز بر عهده داشته است.
تاریخ اکران «اودیسه» برای ۱۷ جولای ۲۰۲۶ (۲۶ تیر ۱۴۰۵) برنامهریزی شده است.
«اودیسه» نخستین فیلمی خواهد بود که بهطور کامل با دوربینهای آیمکس فیلمبرداری شده است. نولان از زمان ساخت فیلم ابرقهرمانی «شوالیه تاریکی» در سال ۲۰۰۸، که برای اولین بار از دوربینهای آیمکس در صحنههای اکشن استفاده کرد، همواره به این فرمت وفادار بوده است. از آن زمان تاکنون، او از این فناوری در فیلمهایی چون «تلقین»، «میانستارهای»، و «تنت» نیز بهره برده تا مقیاس و شکوه آثارش را ارتقا دهد.
«اوپنهایمر» بهطور خاص در فرمت آیمکس درخشش چشمگیری داشت؛ بهطوری که ۲۰ درصد از فروش کل گیشه آن از سالنهای آیمکس تامین شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آمادهسازی «رستاخیز مسیح» برای ماه مارس ۲۰۲۷
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





