بلیتهای آیمکس فیلم حماسی جدید کریستوفر نولان با عنوان «اودیسه»، یک سال کامل پیش از اکران جهانی آن، به فروش میرسند.
به گزارش سینماسینما، بلیتهای آیمکس برای فیلم «اودیسه» در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۵ (۲۶ تیر ۱۴۰۴)، یعنی دقیقا یک سال پیش از اکران فیلم در سینماها، عرضه میشوند.
این بلیتها فقط در سالنهایی به فروش میرسند که به فرمت آیمکس ۷۰ میلیمتری مجهز هستند، فرمتی که موردعلاقه کارگردان است و تنها برای برخی سانسهای خاص ارائه خواهند شد. انتظار میرود که بلیتهای مربوط به دیگر فرمتها و نمایشهای عمومی، بسیار نزدیکتر به زمان اکران به فروش برسند.
چنین اقدامی از سوی یک استودیو (فروش بلیت یک سال زودتر) بسیار نادر است، اما میزان انتظار برای فیلم جدید نولان، پس از موفقیت حیرتانگیز «اوپنهایمر» در سال ۲۰۲۳ که با فروش جهانی ۹۷۵ میلیون دلاری و جایزه اسکار بهترین فیلم همراه بود، این تصمیم را توجیهپذیر کرده است.
بخش بازاریابی یونیورسال پیش از آنکه تولید فیلم «اودیسه» به پایان برسد، فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است. تیزر تریلری حدودا یک دقیقهای از این فیلم به تازگی بهصورت انحصاری پیش از نمایش فیلمهای «دنیای ژوراسیک: تولدی دوباره» (Jurassic World Rebirth) و «سوپرمن» در سینماها پخش شده و موجی از هیجان را بیش از یک سال مانده به اکران رسمی فیلم ایجاد کرده است. این تیزر هنوز بهصورت آنلاین منتشر نشده و این موضوع مطابق با رویکرد همیشگی نولان برای حفظ تجربه سینمایی بر پرده بزرگ است.
فیلم «اودیسه» که اقتباسی مدرن از حماسه یونانی هومر است، با بازی مت دیمون در نقش اودیسئوس، پادشاه ایتاکا ساخته شده و سفر طولانی، خطرناک و پرماجرای او پس از جنگ تروآ برای بازگشت به خانه را روایت میکند. در این فیلم ستارههایی چون تام هالند در نقش پسرش، تلماخوس، آن هتوی، زندایا، لوپیتا نیونگو، رابرت پتینسون، شارلیز ترون و جان برنتال در کنار دیمون حضور دارند. نولان برای ساخت این پروژه بار دیگر با استودیوی یونیورسال همکاری کرده؛ همان استودیویی که ساخت فیلم «اوپنهایمر» را نیز بر عهده داشته است.
تاریخ اکران «اودیسه» برای ۱۷ جولای ۲۰۲۶ (۲۶ تیر ۱۴۰۵) برنامهریزی شده است.
«اودیسه» نخستین فیلمی خواهد بود که بهطور کامل با دوربینهای آیمکس فیلمبرداری شده است. نولان از زمان ساخت فیلم ابرقهرمانی «شوالیه تاریکی» در سال ۲۰۰۸، که برای اولین بار از دوربینهای آیمکس در صحنههای اکشن استفاده کرد، همواره به این فرمت وفادار بوده است. از آن زمان تاکنون، او از این فناوری در فیلمهایی چون «تلقین»، «میانستارهای»، و «تنت» نیز بهره برده تا مقیاس و شکوه آثارش را ارتقا دهد.
«اوپنهایمر» بهطور خاص در فرمت آیمکس درخشش چشمگیری داشت؛ بهطوری که ۲۰ درصد از فروش کل گیشه آن از سالنهای آیمکس تامین شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آمادهسازی «رستاخیز مسیح» برای ماه مارس ۲۰۲۷
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری





