سینماسینما، پگاه هوشنگی
«آبستن» داستانی پرتنش است که حکایت چند جوان را روایت میکند. جوانانی که هر یک گرفتار معضلاتی هستند و برای نجات خود از این گرداب تن به کاری غیرقانونی دادهاند و میخواهند از مرز توسط یک آدم پران خارج شوند. اما شرایط به گونهای رقم میخورد که آنها با چالشهایی مواجه میشوند که حاصل آن چیزی جز پشیمانی نیست.
«آبستن» فیلمی به کارگردانی برادران تنابنده است که اولین تجربه کارگردانی خود را برای چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رقم زدهاند. عباس غزالی یکی از بازیگران جوان این اثر است که کارنامه ای موفق در سینما و تلویزیون دارد و یکی از نقاط قوت این فیلم به حساب میآید. بازی غزالی در نقش بهمن هیچ چیز اضافه ای ندارد و کاملا در خدمت فیلم و روند داستان پیش میرود و کاملا مسلط به فراز و فرودهای نقش است حتی دیگر بازیگران فیلم هم از این قاعده مستثنا نیستند هرچند پیداست که کار سختی پیش رو داشتند و به قدری خوش درخشیدند که تماشاگر حتی لحظه ای از تماشا متوقف نمی شود و در پی سرانجام داستان است.
زمانبندی فیلم بسیار اندازه و مناسب است و شاید این به خاطر استفاده از تکنیک پلان سکانس است که هم زمانبندی آن را رعایت کرده و هم به ایجاد تنش و هیجان در داستان کمک میکند که البته نباید تاثیر موسیقی و طراحی صحنه قوی آن را نادیده گرفت فضای فیلم شبیه فیلم «ماهی و گربه» اثر شهرام مکری است و همان اندازه هیجان را در بیننده برمی انگیزد . «آبستن» از آن دسته فیلمهایی است که میتواند آینده درخشانی برای کارگردانان خود داشته باشد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- نمایش و نقد و بررسی «تدفین» در فرهنگسرای اندیشه
- یادداشتی بر فیلم «گردبادها»؛ روایت مبارزه بشر با قهر طبیعت
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- بازیهای خوب در فیلم خوب/ نگاهی به «تمساح خونی»
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- به بالا نگاه نکن!/ نگاهی به فیلم Nope
- زندگی در دل جنگ/ نگاهی به تدوین فیلم «موقعیت مهدی»
- تیغ کند تدوین/ نگاهی به فیلم «بیمادر»
- مخدر عشق/ نگاهی به تدوین فیلم «ملاقات خصوصی»
- آغاز با سکانسی نفسگیر/ درباره تدوین فیلم «علفزار»
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انتقاد عباس یاری از تبلیغات مخرب شهرداری تهران
- از انیمیشن به عنوان یک رسانه هنری برای جذب گردشگر استفاده کنیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- تعطیلی موقت پردیس تئاتر باغ کتاب تهران
- آکادمی علوم سینمایی اوراسیا آغاز به کار کرد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- آیا «پایتخت ۷» حقوق حیوانات را زیرپا گذاشته بود؟
- امشب به صرف بورش بدون خون به روایت نازنین؛ صابر ابر و الهام کردا دوباره همبازی میشوند
- تولد یک سینماگر درخشان ازبکستانی
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟