سینماسینما، پگاه هوشنگی
«آبستن» داستانی پرتنش است که حکایت چند جوان را روایت میکند. جوانانی که هر یک گرفتار معضلاتی هستند و برای نجات خود از این گرداب تن به کاری غیرقانونی دادهاند و میخواهند از مرز توسط یک آدم پران خارج شوند. اما شرایط به گونهای رقم میخورد که آنها با چالشهایی مواجه میشوند که حاصل آن چیزی جز پشیمانی نیست.
«آبستن» فیلمی به کارگردانی برادران تنابنده است که اولین تجربه کارگردانی خود را برای چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رقم زدهاند. عباس غزالی یکی از بازیگران جوان این اثر است که کارنامه ای موفق در سینما و تلویزیون دارد و یکی از نقاط قوت این فیلم به حساب میآید. بازی غزالی در نقش بهمن هیچ چیز اضافه ای ندارد و کاملا در خدمت فیلم و روند داستان پیش میرود و کاملا مسلط به فراز و فرودهای نقش است حتی دیگر بازیگران فیلم هم از این قاعده مستثنا نیستند هرچند پیداست که کار سختی پیش رو داشتند و به قدری خوش درخشیدند که تماشاگر حتی لحظه ای از تماشا متوقف نمی شود و در پی سرانجام داستان است.
زمانبندی فیلم بسیار اندازه و مناسب است و شاید این به خاطر استفاده از تکنیک پلان سکانس است که هم زمانبندی آن را رعایت کرده و هم به ایجاد تنش و هیجان در داستان کمک میکند که البته نباید تاثیر موسیقی و طراحی صحنه قوی آن را نادیده گرفت فضای فیلم شبیه فیلم «ماهی و گربه» اثر شهرام مکری است و همان اندازه هیجان را در بیننده برمی انگیزد . «آبستن» از آن دسته فیلمهایی است که میتواند آینده درخشانی برای کارگردانان خود داشته باشد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- نمایش و نقد و بررسی «تدفین» در فرهنگسرای اندیشه
- یادداشتی بر فیلم «گردبادها»؛ روایت مبارزه بشر با قهر طبیعت
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- بازیهای خوب در فیلم خوب/ نگاهی به «تمساح خونی»
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- به بالا نگاه نکن!/ نگاهی به فیلم Nope
- زندگی در دل جنگ/ نگاهی به تدوین فیلم «موقعیت مهدی»
- تیغ کند تدوین/ نگاهی به فیلم «بیمادر»
- مخدر عشق/ نگاهی به تدوین فیلم «ملاقات خصوصی»
- آغاز با سکانسی نفسگیر/ درباره تدوین فیلم «علفزار»
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فوت «اشرف سادات» فیلمهای داودنژاد/ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوبی درگذشت
- فوت بازیگر «هری پاتر» و «دکتر هو»/ سایمون فیشر-بکر درگذشت
- همراه اول و وزارت نفت برای هوشمندسازی صنعت نفت و گاز تفاهمنامه امضا کردند
- همراه اول و دانشگاه علموفرهنگ تفاهمنامه همکاری امضا کردند
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته