سینماسینما، پگاه هوشنگی
فیلم The Twinساختهی تانلی ماستونن، ۲۰۲۲
یک سانحه ی تصادف که باعث مرگ یکی از دوقلوهای راچل (Teresa Palmer) و آنتونی (Steven Cree) میشود زندگی مشترکشان را تا لبهی نابودی پیش میبرد. در این تصادف راچل که رانندهی خودرو هم بوده دچار بحران روحی عمیقی میشود و در نهایت تصمیم میگیرند برای برونرفت از این شرایط و نگهداری از الیوت دیگر فرزندشان به فنلاند مهاجرت کنند. تصمیمی که اگرچه شرایط روحیشان را تا حدودی سروسامان میدهد ولی این تازه آرامش قبل از توفان است.
تانلی ماستونن کارگردان فنلاندی فیلم به دلیل تسلط و آشنایی به جغرافیای داستان فیلم، تصاویری زیبا و در عین حال سرد و رمزآلود را برای مخاطب نمایش میدهد. اتمسفری که از خود جنس فیلم است و در همان دقایق ابتدایی مخاطب را راضی نگه میدارد ولی در خوشبینانهترین حالت ممکن این موضوع تنها نقطهی قوت فیلم است اگرچه بازی خوب پلامر در نقش مادری داغدیده و پریشان را هم میتوان یکی دیگر از نقاط خوب فیلم که نقشی اساسی در روایت رازگونهی فیلم دارد قلمداد کرد. ماستونن تلاش کرده با استفاده از شخصیتهای متعدد و داستانکهای فرعی که شاخصهی اصلی این گونه فیلمهاست آخرین ساختهی خود را متمایز و قویتر نشان دهد ولی متاسفانه شما را از اواسط فیلم به بعد ناامید میکند. ماستونن در ۲۰۱۶ و فیلم دریاچهی بودوم (Lake Bodom) که با وجود تحسین منتقدین در گیشه اقبالی کسب نکرد، شکلی متفاوت از سبک فیلمهای ترسناک را کارگردانی میکند. هرچند وی در ادامه تلاش دارد تا نسخهی بالغ و تکمیل شدهتری را در The Twin به نمایش بگذارد ولی تبدیل به نسخهی ضعیفی از فیلم دیگران (The Others) شده است.
چند سالی است که کشورهای اسکاندیناوی لوکیشن ثابت فیلم های ترسناک یا تاریخی هالیوودی شده است. طبیعت دست نخورده، بکر و زیبای آن مناطق برای بسیاری از کارگردانان وسوسه کننده است اما the twin تنها یک فیلم باتلاقی با استاندارهای هالیوودی است نه بیشتر.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند