سینماسینما، محمد دیندار:
اعضای سابق هئیت مدیره خانه سینما آدم های خوبی بودند،اعضای فعلی هم آدم های خوب و دوست داشتنی هستند،اما حقیقتش من نوعی که عضو این خانه هستم و آن همه اعضای دیگر، نمی دانیم که این دوستان خوب در هئیت مدیره سابق چه کارهایی برای سینما و اهالی آن و صنوف و اعضا انجام دادند و نمی دانیم برنامه دوستان خوب جدید هئیت مدیره برای پیشرفت و رفع مشکل اعضا چیست و با چه برنامه ای کاندید شده و رای آوردند تا بعدها تحقق این برنامه ها را از آنان مطالبه کنیم.
من عضو خانه سینما و همه اعضای آن حق داریم که بدانیم چه کارهایی شده و چه کارهایی می خواهد بشود،زیرا معتقدیم خیلی کارها نشده که می شود بشود.
شاید دوستان قدیم و جدید بگویند ما در جمع خود و هئیت مدیره و نمایندگان یا روسای صنوف گزارش داده و برنامه های خویش را اعلام کرده ایم،اما اگر چنین باشد ما اعضای خانه سینما بی خبریم و این حق اعضاست که نسبت به عملکردها آگاه بوده و باخبر باشند. حقیقتش کار سختی هم نیست هم تریبونهای زیادی برای صحبت اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل محترم با اعضا وجود دارد و هم همین کانال های فضای مجازی سریع الوصول برای چنین ارتباط هایی است. من عضو خانه سینما فکر می کنم که در بخش درمان و رفاه می شد کارهایی کرد. دربخش درمان که وزیربهداشت چند باری قول عمل نکرده داد، می شد کارهایی کرد،چرا نشد و چرا مطالبه نشد،بد نیست که ما هم بدانیم و می خواهیم بدانیم در جهت امنیت شغلی اعضا و یا بحث بیمه بیکاری چه قدمی برداشته شده که ما آن را حس نمی کنیم.نمی گویم که هیچ کاری نشده اما میان کارهای شده و نشده تفاوت از زمین تا آسمان است.
آن زمان که خانه سینما تعطیل شد و هئیت مدیره های وقت تمامی اعضای خانه سینما را برای دفاع از گشایش و رفع تعطیلی خانه سینما فرا می خواندند،اکنون جا دارد برای ایفای نقش واقعی خانه سینما در خدمت به صنوف نیز صریحا لب به سخن بگشایند که گاهی سکوت خود جفایی بزرگ است.
ما حق داریم ارتقای این خانه را در خدمت به اعضا و سینمای ایران مطالبه کنبم،زیرا “ما برای بودن و ماندن خانه سینما خون دلها خورده ایم.”
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





