۱. برنامه پیش از افطار شبکه سه با اجرای بنیامین بهادری هم تعطیل شد تا تلویزیون باز هم هزینه بالاتری برای حمایت از مدیر شبکه سوم و تصمیمات او بپردازد.
۲. تصمیم تلویزیون درباره اجرای برنامهها توسط بازیگران مشهور سینما همانقدر خام و بدون کارشناسی بود که حالا ممنوعیت ناگهانی اجرا توسط آنها. فکر کنید همین دو ماه پیش در جشنواره جام جم به چندتایشان به عنوان بهترین مجری جایزه دادند و حالا رسما حضورشان را ممنوع میکنند. این تصمیمات متناقض و خامدستانه، خبر از یک بلاتکلیفی جدی مدیریتی میدهد که قابل بررسی است.
۳. معلوم نیست چرا بنیامین را دعوت کردند، چرا با او قرارداد بستند، چرا نامش را رسانهای کردند و چرا به یکباره برنامهاش را لغو کردند! آیا اینها بخشی از یک سناریوی مشخص است؟ به گمانم بله.
آنچه بدیهی به نظر میرسد، آن است که یک مدیرِ بدون سابقه قابل توجه و قطعا شهرتطلب، سناریوی سادهای برای دیدهشدن و سرِ زبان افتادن دارد. دائما ماجرا ساختن و مقابله با چهرههای مقبول و مشهور و انجام حرکات ایذایی درباره آنان تمهید سادهای است که برخی به کار میبندند تا بصورت مداوم نام خود را در رسانه ها و افواه، کنار چهرهها قرار دهند؛ حتی در نقش منفی ماجرا. معمولا هم یک مجموعه کانال و صفحه درفضای مجازی در اختیار دارند که هم آنها را حمایت کنند و هم به تخریب منتقدانشان مشغول شوند. این افراد، شهوت دیده شدن خود را اینگونه اقناع میکنند. این دسته آدمها توی دلشان معتقدند بدنامی از گمنامی بهتر است. البته روش موفقی هم هست. جواب میدهد. الان مدیر مورد اشاره در مدت کوتاهی برای خود اسمی به هم زده و به عنوان حذف کننده این و آن به خاطر سپرده میشود. ظاهرا هم به هدفش رسید، برایش بد نشد. حتما مدیران بالادستی او به این رفتارش آگاهند. لابد یا از کارهایش رضایت دارند و یا زورشان به او نمیرسد که در هر دوحالت وای به حال همه.
۴. نکته مهم آنکه بعید نیست اگر بنیامین به تلویزیون میآمد اجرای موفقی هم داشت؛ صدای خوش و سیمای جذاب او به همراه بیان خوب و تجربه کوتاه بازیگری و ویژگیهای شخصیاش میتوانست برایش امتیاز باشد. اما مسئله مهم آن است که اصلا چرا تلویزیون از مجریان باسابقه خودش استفاده نمیکند؟ چرا مجریان موفقش را یکی یکی حذف کرد و دستش اینچنین خالی شد؟ حسنی کجاست؟ یحیوی کو؟ شهریاری؟ رشیدپور؟ ضابطیان؟ و خیلیهای دیگر کجا هستند؟
۵. به هر روی اگر اوراقچیها میز عادل فردوسی پور در برنامه نود را به یک میوه فروش رباط کریمی میفروشند، چه باک. میزی که شاهد همراهی با مردم بود به دل مردم برگشت. رویش هندوانه میفروشند. خیلی هم مفید است. آن میز جایش توی آن سازمان نبود. اما آنچه مسلم است میز مدیریتی مدیر فلان شبکه به همین کار هم نمیآید. گویا میز عادل را یکی از مردم خریده تا ترمیمش کند و نگه دارد برای روز بازگشت او. میزها هم سرنوشتهای متفاوتی دارند، مثل صاحبانشان.
روزنامه اعتماد. ۲۴ اردیبهشت ۹۸
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود







هندوانه فروش
انسان قدر دان بزرگیست
هندوانه را بشرط میفروشد
چون متاع تقلبی ندارد