سینماسینما، محسن جعفری راد
بوتاکس ساخته کاوه مظاهری/ خلاقانه و سرشار از جزئیات
کارنامه مظاهری در عرصه فیلم کوتاه توقع مخاطب را از اولین فیلم بلندش بالا برد و این توقع به ثمر نشست. فیلمی بر خلاف جریان اصلی سینمای ایران که در حال کپی از فیلم های موفق هستند و بوتاکس نشان می دهد می توان اورجینال و خودبسنده فیلم ساخت.
شخصیت پردازی ها کاملا همدلی برانگیزند به خصوص اکرم با بازی فوقالعاده سوسن پرور و روابط میان آدمها به خوبی ترسیم شده. فرم بصری فیلم به خوبی جهانبینی کارگردان را انتقال میدهد و از همه مهمتر پایان فیلم که نشان از جسارت بالای مظاهری دارد. او در اولین فیلمش نمره خیلی خوبی میگیرد و نوید ظهور یک فیلمساز خلاق در عرصه سینمای بلند را میدهد.
ایساتیس ساخته علیرضا دهقان/ تماشایی و خوشریتم
فیلمبرداری و نوع روایت فیلم از زبان چهار راوی، برگ برنده فیلم است. ریسک بالای کارگردان که سعی کرده هویت تازه ای به جهان پیرامونش ببخشد، یک جهان معنایی تازه ارائه کرده است و در این میان فرم بصری غنی و تدوین خوش ریتم آن در مجموع ، ایساتیس را جزو بهترین های چند سال اخیر در ژانر خودش دانست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- جایزه بهترین کارگردان جشنواره فروم به علیرضا دهقان رسید
- اکران «ایساتیس» در «هنر و تجربه» از ۲۲ دی
- رقابت «ایساتیس» در سه جشنواره جهانی
- جایزه جشنواره سبز مونتهنگرو برای «ایساتیس»
- اکران «ایساتیس» در اختتامیه جشنواره فیلم مستند مسکو
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- کاوه مظاهری: نظم و تمرکز در اکران «هنر و تجربه» ضروری است
- سِیر و سُلوک در دنیای زنانه/ نگاهی به فیلم «بوتاکس»
- کاوه مظاهری کارگردان «بوتاکس» مطرح کرد/ قوانین مربوط به فیلمساز اول باید تغییر کند
- «بوتاکس» و «اولین برف» در جشنواره فیلم پکن
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- پوراسماعیلی: صداوسیما با فیلم کوتاه همراهی نمیکند/ مظاهری: راهیابی فیلم کوتاه به اسکار نیازمند استراتژی پخش است
- «دبورایانگ» از «بوتاکس» ایرانی نوشت
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





