سینماسینما، نغمه خدابخش
تازه ترین ساخته محمدحسین مهدویان که اثری است در ژانر پلیسی_جنایی، در اولین روز جشنواره چهلم در برج میلاد نمایش داده شد. نکته قابل توجه در این اثر بخش بازیگری و چهره پردازی فیلم است.
بعد از همکاریهای پی در پی و موفق مهدویان و عزتی در آثار سینمایی و همچنین سریال «زخم کاری» که بازی جواد عزتی بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، این بار نیز هم به لحاظ کاراکتر و هم از نظر ظاهری و رده سنی متفاوت ظاهر شده و بی شک حضور جواد عزتی یکی از برگهای برنده «مرد بازنده» است.
جواد عزتی در «مرد بازنده» نه تنها جواد عزتی متفاوت و کاملا به دور از نقش آفرینیهای سابقش است بلکه کاراکتری متفاوت از کارآگاهی را به نمایش میگذارد که دور از انتظار تماشاگر بوده و قبلا دیده نشده و یا کمتر دیده شده است.
او در کمال خونسردی و متفاوت از دیگر همکارانش پرونده ای که مسئول رسیدگی به آن است را پیگیری میکند، متفاوت بازجویی میکند، متفاوت تحقیق کرده و حتی متفاوت زندگی میکند. تفاوت رفتاری شخصیت احمد خسروی در زندگی خصوصی و خلوت خود در مقابل رفتار حرفه ای در محل کار، از او کاراکتری خاص به نمایش گذاشته است. عکس العمل او در مواجهه با اطرافیان نیز متفاوت و دور از انتظار است (کافیست به عکس العمل او در مقابل رفتار پرخاشگرانه پسرش و یا برخورد او در پاسگاه در مقابل نگهبان بازداشتگاه اشاره کرد).
علاوه بر نقش آفرینی قابل توجه، گریم سنگین و متفاوتی که برای چهره عزتی طراحی شده تا در رده سنی موردنظر قابل قبول باشد، به باورپذیری این شخصیت کمک کرده است.
طراحی چهره پردازی شهرام خلج و بازی متفاوتی که مهدویان از دیگر بازیگران اصلی فیلم چون رعنا آزادی ور، آناهیتا درگاهی و بابک کریمی گرفته نیز متفاوت از نقش آفرینیهای آنان در دیگر آثار بوده و باعث شده بخش بازیگری فیلم مورد توجه قرار بگیرد. از سویی انتخاب بازیگری جوان و بااستعداد تئاتر که در سریال پر مخاطب «خسوف» مورد توجه قرار گرفت و نظر تماشاگران بسیاری را به خود جلب کرد، در «مرد بازنده» نشان از هوشمندی کارگردان برای بیشتر دیده شدن اثرش دارد.
سجاد بابایی شخصیت دوست داشتنی و آرام و عاشق پیشه «خسوف» در «مرد بازنده» جوانی است مستقل و محکم که در پی آرزوهای بزرگ است. بازی متفاوت بابایی در «مرد بازنده» مهر تاییدی است بر استعداد این بازیگر و حضور او در این فیلم یکی از نکات مهم و کنجکاوی برانگیز برای طرفدارانش است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- بازدید اهالی وزارت بهداشت از پشت صحنه «ماجرای نیمه شب»
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





