سینماسینما، مسعود میمی:
نیمه های شب است . از دید و بازید های نوروزی بر می گردم، به پردیس سینما “آزادی” میرسم چراغ های سینما روشن است و جوانانی خوشحال دست در دست هم در حال بیرون آمدن از سینما هستند و خانواده های دیگر نیز با شور و هیجان در حال بالا رفتن از پله ها و رفتن به داخل سینما هستند. به ساعت نگاه می کنم” دو و نیم” بامداد است باورم نمی شود دوباره به نئون های سینما خیره می شوم که تبلیغات فیلم ها را پخش می کنند و خیابان را غرق نور کرده است . با دلی پر از امید به خانه می رسم خبری را می خوانم، کارگردان یکی از فیلم های پرفروش در حال اکران ، از فیلم دیگری که در حال پخش است، حمایت و برای آن تبلیغ کرده است . موجی از سرخوشی تمام وجودم را در برمی گیرد احساس می کنم سینما جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است . با فروش فیلم ها و فضای صمیمی که در سینما جاری شده خوشحالی وصف ناپذیری بین سینما گران ایجاد گردیده . دیگر میتوان انتظار داشت که بر اثر این اتفاق ، نگاه ویژه تری به افراد پشت دوربین انجام پذیرد. حالا نوبت آنهاست که با بالا رفتن فروش فیلم ها ، نیم نگاهی به آنها شود تا زندگی اقتصادی آن ها پشتوانه ای محکم تری پیدا کند و امنیت شغلی که سال ها به دنبال آن بوده اند را بدست آورند . این حمایت ها سبب خواهد شد تا افراد بدنه سینما دیگر به شغل های حاشیه ای روی نیآورده و با بیمه بیکاری زندگی خود را سر و سامانی دهند. حالا دیگر می توانیم با خیالی راحت سر بر بالش بگذاریم و به ستاره های درخشان سینما فکر کنیم و با لبخندی بر لب و قلبی پراز عشق به آینده سینما؛ به جشنواره جهانی فیلم که قرار است در اردیبهشت ماه برگزار گردد و به دنبال آن با دعوت جشنواره از مهمانانی بزرگ، تقدیری با شکوه از “عباس کیارستمی” را برگزار خواهیم کرد .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





