سینماسینما، ایلیا محمدینیا
کشتارگاه در پردازش داستانش ناتوان است
عباسی امینی در “کشتارگاه “از همان ابتدای فیلم با سکانسی هولناک مخاطب را درگیر اثرش می کند.اما در ادامه در پردازش چرایی این اتفاق دست بالایی ندارد. به همین جهت هم هست که مخاطب خیلی زود از فیلم خسته می شود. ورود داستانک هایی چون ورود بچه های هاشم و پیگیری هایی که از عبد نگهبان کشتارگاه می کنند آنقدر کشش ندارد که بتواند تا انتهای فیلم به عنوان دست آویزی منطقی و اثر گذار برای ادامه قصه استفاده شود در نتیجه سکانس های پایانی ورود برادر هاشم به ماجرای برادرش و حتی شکل انتقام جویی اسماء دختر هاشم چندان باورپذیری نداشته باشد.
مساله قاچاق ارز هم بیشتر از اینکه کمکی به پیشبرد داستان فیلم کند بر ابهامات آن اضافه می کند.
چرا مهندس به یک باره به امیر در امر قاچاق ارز با حجم بالا و گوسفند به عراق و بالعکس اعتماد می کند؟
چرا امیر مهندس را درگیر اتفاقات پایان فیلم می کند؟
مردن در آب مطهر فاقد پیچیدگی دراماتیک است
برادران محمودی در آخرین ساخته سینمایی خود داستانی عاشقانه رادر بطن یک مضمون ملتهب اجتماعی به تصویر کشیدند. فیلمساز در به تصویر کشیدن داستانش موفق عمل می کند و داستانش را بی هیچ پیچیدگی و لکنتی به تصویر می کشید با این همه فیلم از حد یک فیلم خوب تلویزیونی فراتر نمی رود. چرا که در فیلم درامی شکل نمی گیرد. گره افکنی و تعلیقی در فیلم شاهد نیستیم تا در پس آن تماشاگر شاهد گره گشایی آن باشد.
در شخصیت پردازی فیلم کاراکترها یا سیاهند یا سفید حد وسطی وجود ندارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- موفقیت سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم ولز/ «کشتارگاه» و «شنای پروانه» جایزه گرفتند
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- «کشتارگاه» در جشنواره فیلمهای پلیسی/ گفتگوی سینماسینما با عباس امینی/ داستان گوسفندهایی که تبدیل به دلار میشوند!
- «سال دوم دانشکده من» و «جهان با من برقص» در جشنواره فیلم صوفیه منار/ «بندر بند»، «کشتارگاه» و «دختر آبی» در داکا
- «مردن در آب مطهر» به صورت آنلاین اکران میشود
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- همزمان با اولین نمایش بینالمللی در جشنواره بوسان؛ تیزر «مردن در آب مطهر» منتشر شد + تیزر
- آغاز به کار جشنواره بوسان/ معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در این جشنواره
- فعلا فیلم جدیدی روی پرده نمیآید
- مصوبات جدید شورای صنفی نمایش/ بلیت سینماها تمامبها میشود
- این هفته ۲ فیلم جدید روی پرده میروند
- یک پیشنهاد لذتبخش/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





