سینماسینما، محسن جعفری راد
برگ برنده های اجرا و کارشناسی یک برنامه تخصصی فوتبالی، به حافظه درست، بیان نکات هوشمندانه که مخاطب حرفه ای هم کمتر می داند، شور و هیجان بخشیدن هنگام حرف زدن، اطلاعات دقیق درباره تمام جنبه های بازی ها، تایمینگ درست هنگام حرف زدن، اشتباه نگرفتن اجرا با کارشناسی و تحلیل و … ارتباط مستقیم دارد. به عنوان مثال عادل فردوسی پور را در نظر بگیرید در کنار حمید رضا صدر؛ فردوسی پور در دو دقیقه ده نکته کمتر گفته شده، می گوید و آقای صدر با شور و حرارت بی نظیرش و فن بیان ساده و صمیمی و شورانگیزش می تواند به یک برنامه غنا ببخشند.
در برنامهای که این شب ها درباره فوتبال با عنوان یورو ۲۰۲۰ هست، دو مجری گذاشته اند که اولا محمد رضا احمدی گزارشگر فوتبال است و نه مجری و نه کارشناس، محمد حسین میثاقی هم ثابت کرده که هنوز با یک مجری جذاب شدن، فاصله دارد. مثلا در برنامه فوتبال برتر، موضع بالای او نسبت به برخی تیم ها و بازیکنان (شما مجری هستید نه تحلیلگر) متلک های بچه گانه، تایمینگ نادرست و عدم مدیریت صحیح بحث های چالشی، کاملا او را به یک کله سخنگو تبدیل می کند.
به این ترتیب حضور میثاقی و احمدی بیش از پیش، فقدان خلاقیت و نوآوری و آدم های خلاق و متخصص را در تلویزیون به اثبات می رساند.
این برنامه هم که هزینه چندین میلیاردی برای آن شده، با عدم دعوت از کارشناسان مجرب مثل حاج رضایی، عدم حضور مترجم مجرب، سوتی ها و گاف های مختلف، نبود آیتم های جذاب و مستندهای به روز و از همه مهمتر گزارش های پیش پاافتاده و فارغ از خلاقیت بازی ها که باعث می شود مخاطب، فوتبال را صامت ببیند! نمره ضعیفی را از آن خود کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- بدرقه احمدرضا احمدی به خانه ابدی
- احمدرضا احمدی درگذشت
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- اعلام جزییات اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی۲۰
- تجلیل از احمدرضا احمدی در دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی ۲۰
- آقای جبلی! صراحت بیشتری داشته باشید /یک بار برای همیشه تکلیف ۹۰ را مشخص کنید
- نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» از ۱۸ آذر روی صحنه میرود/ معرفی بازیگران
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- مدیر مخالف عادل فردوسیپور از شبکه ۳ رفتنی شد؟/ شبکه ۲ یا سیما فیلم در انتظار فروغی
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- چرا عادل فردوسیپور، محبوبِ سینماگران است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





