سینماسینما، ذبیحالله رحمانی:
واژه اعتراف درجامعه امروزما گمشده است.چراکه مردمان دیروز ،امروز و فردای سرزمین ما این واژه را تابو و خط قرمزشان درهمه مسایل پیرامونشان می دانند.
شخصیتهای تاثیر گذارجامعه نیز بشعنوان جعبه سیاه درگاوصندوق هزارتوی ذهنی خود حبس کرده اند.تاشاید وقتی دیگر مقداری از آن توام باشایعه افشا شود.مردم هم اعترافات را می شنوند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
مثالی بزنم.درعرصه هنر علی الخصوص سینما.سینماگران این دیاربه جزافراد انگشت شمار٬ اکثرااز مطالعه عمیق در زمینه ها خودداری می نماید.خودشان راپیامبر زمانه تصور کرده واندیشه های نابشان راباساختن فیلمهای فاخربه خورد خلق الله می نمایند. سرانجام راه رسیدن به بهشت خداوند رابشارت می دهند.
درآخر باوجدان آسوده در دوران فراموشی جسم و روح ؛حسب فرموده برایشان نکو داشت میگیرند.
سینماگر امروز ما تحمل دیدن فیلم وخواندن کتاب دیگران را ندارد. موقعی فیلم می بیند که استارت کار جدیدش را زده باشد، بارها بارها فقط یک فیلم رامی بیند وهمه ی صحنه هایش را بخاطر می سپارد وفقط اسامی و مکان ها را جابجا می نماید.آقای محترم اعتراف کن که زبان سینما را نمیشناسی وبهتراست خودت را باز نشسته نمایی!جایت را به یک استعداد جدید بده!
آقا اعتراف کن اهل مطالعه نیستی!کپی بردار اندیشه های دیگران هستی؟! سینماصد واندی سال که اختراع شده لطفا شمادوباره اختراع نکن اگر اینکاره هستی حراف نباش. مثل درخت میوه پربار باش ٬ تواضع نشان بده واجازه بده فیلمی که ساخته ای راهش را پیداکند.خودت را سنجاق فیلمت نکن.
درجشنواره امسال ازمیان بیش از هفتادفیلم ،بیست ودو فیلم انتخاب شد ودوفیلم مستند وچهارفیلم کوتاه ویک انیمیشن!بیش ازنیمی ازفیلم ها قصه فیلم کوتاه بودند.درپایان میتوان فیلم های ؛ بمب یک عاشقانه ساخته پیمان معادی سوتفاهم محمدرضا معتمدی و تنگه ابوقریب بهرام توکلی قابل اعتنا هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





