سینماسینما، پگاه هوشنگی
«آبستن» داستانی پرتنش است که حکایت چند جوان را روایت میکند. جوانانی که هر یک گرفتار معضلاتی هستند و برای نجات خود از این گرداب تن به کاری غیرقانونی دادهاند و میخواهند از مرز توسط یک آدم پران خارج شوند. اما شرایط به گونهای رقم میخورد که آنها با چالشهایی مواجه میشوند که حاصل آن چیزی جز پشیمانی نیست.
«آبستن» فیلمی به کارگردانی برادران تنابنده است که اولین تجربه کارگردانی خود را برای چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رقم زدهاند. عباس غزالی یکی از بازیگران جوان این اثر است که کارنامه ای موفق در سینما و تلویزیون دارد و یکی از نقاط قوت این فیلم به حساب میآید. بازی غزالی در نقش بهمن هیچ چیز اضافه ای ندارد و کاملا در خدمت فیلم و روند داستان پیش میرود و کاملا مسلط به فراز و فرودهای نقش است حتی دیگر بازیگران فیلم هم از این قاعده مستثنا نیستند هرچند پیداست که کار سختی پیش رو داشتند و به قدری خوش درخشیدند که تماشاگر حتی لحظه ای از تماشا متوقف نمی شود و در پی سرانجام داستان است.
زمانبندی فیلم بسیار اندازه و مناسب است و شاید این به خاطر استفاده از تکنیک پلان سکانس است که هم زمانبندی آن را رعایت کرده و هم به ایجاد تنش و هیجان در داستان کمک میکند که البته نباید تاثیر موسیقی و طراحی صحنه قوی آن را نادیده گرفت فضای فیلم شبیه فیلم «ماهی و گربه» اثر شهرام مکری است و همان اندازه هیجان را در بیننده برمی انگیزد . «آبستن» از آن دسته فیلمهایی است که میتواند آینده درخشانی برای کارگردانان خود داشته باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- نمایش و نقد و بررسی «تدفین» در فرهنگسرای اندیشه
- یادداشتی بر فیلم «گردبادها»؛ روایت مبارزه بشر با قهر طبیعت
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- بازیهای خوب در فیلم خوب/ نگاهی به «تمساح خونی»
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- به بالا نگاه نکن!/ نگاهی به فیلم Nope
- زندگی در دل جنگ/ نگاهی به تدوین فیلم «موقعیت مهدی»
- تیغ کند تدوین/ نگاهی به فیلم «بیمادر»
- مخدر عشق/ نگاهی به تدوین فیلم «ملاقات خصوصی»
- آغاز با سکانسی نفسگیر/ درباره تدوین فیلم «علفزار»
- محمد تنابنده، نویسنده «نون.خ۲»: برای من طبیعی است که با برادرم مقایسه شوم
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- اولین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی