سینماسینما، نغمه خدابخش
برادر جهانگیر با اطلاع از بیماری او دوستان قدیمی اش را به بهانه تولد جهانگیر که شاید آخرین تولد او باشد دعوت می کند. هر یک از آنها دغدغه و مشکلات خاص خود را دارند و موقعیت پیش آمده فرصتی است تا به آن بیندیشند. در فضایی به ظاهر تلخ که موضوع اصلی مرگ زودهنگام جهانگیر است، شور زندگی حاکم و هر اتفاقی پذیرفتنی است. ناامیدی جهانگیر و ترس از مرگ پذیرفتنی است. خودکشی دختر جهانگیر بخاطر عشقی که به پسر ساده شمالی دارد و ناکام مانده پذیرفتنی است. جدایی زن از همسر و ازدواج با دوست همسر سابقش و عذاب و تعصب همسر سابق پذیرفتنی است. شور و نشاط زوجی که با هجده سال اختلاف سنی به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند و پذیرش واقعیت عشق زن به ثروت مرد پذیرفتنی است. علاقه و تصمیم به ازدواج در سنی که شاید از وقتش گذشته پذیرفتنی است. آرامش در دل طبیعتی سرسبز و خو گرفتن و درد دل کردن انسان با حیوانات و همراهی با آنها پذیرفتنی است. حتی موسیقی که گاه نوای غم می نوازد و گاه شور زندگی برپا می کند نیز پذیرفتنی است.
فیلم جهان با من برقص پر است از شور زندگی به تصویر کشیدن عشق، دوست داشتن، رفاقت و مهمتر از همه تاکید به در لحظه زندگی کردن و لذت بردن. فیلمنامه قابل قبول، بازیهای بی نقص و دیالوگهای درست طراحی شده در جهان با من برقص می تواند تماشاگر را سر ذوق آورده و او را با روایت و شخصیتهای داستان همراه کند تا آن جا که با آهنگ زندگی به رقص آید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «پسر انسان»؛ جنسیت یا انسانیت، مسئله این است
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- یک فانتزی دوست داشتنی/ نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»
- هوشمندی در آفرینش موقعیتهای کمیک/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- خانه مادربزرگ/ نگاهی به فیلم «تابستان همان سال»
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- فاطمه جواهرساز: نباید خودمان را از صحنههای بینالمللی بازار فیلم حذف کنیم
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- فضای غریب، شخصیتهای ناآشنا/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- عشقِ زندانی، زندانیِ عشق/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- اولین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت