سینماسینما: ذبیحالله رحمانی از فعالان عرصه سینما در یادداشتی کوتاه پیشنهاداتی را در زمینه انتخاب وزیر ارشاد مطرح کرده است که در زیر میخوانید:
سخنی با منتخب نیمی از مردم در پای صندوق ها و نیم دیگر که به دلایل مختلف رای ندادهاند.
این دوره رای دهندگان و کسانی که رای ندادهاند روی ترازوی عدالت نشستهاند و به نوعی همه به حساب می آیند.
بنابراین به گفته آقای پزشکیان باید حرفهایشان را شنید و در حد معمول اجرا کرد.
آقای رئیسجمهور
در مسایل مختلف کشور نگارنده تخصص ویژهای ندارم که به شما یادآور کنم. اما در باره هنر و ادبیات، حرف برای گفتن دارم.
برای هنرمندان و دست اندرکاران بسیار حائز اهمیت است که وزیری را که در کابینه معرفی می کنید، اولا به دلایل متعدد امتحان پس داده نباشد. دوما از مدیران رده بندی شده نه کسانی که الان در رأس امور هستند، لباس و رنگ جدید بر تن کنند و یا مدیرانی که از اول انقلاب تاکنون مدیر زاده شده اند. عملکرد دوران ابتدای حکومت تا حالا پر از فراز و نشیب بوده و هیچوقت به برنامههای مدون شده وفادار نبوده و نخواهند شد. هرچند مدیریت ها از اول براساس سلیقه و خود محوری بنا شده است. به قول جامعه شناس همرزم شما، به اندیشههای جدید و آدمهای جدید نظر داشته باشید در غیر این صورت نه تنها هیچ اتفاقی در وادی هنرها و ادبیات نمیافتد، بلکه برای همیشه اعتماد را در این سرزمین مدفون خواهید کرد.
آقای رئیس جمهور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به همه پرسی از میان حداقل پنج هزار نفر نخبه و افراد شاخص هنری بگذارید. در صورتی که شرایط همه پرسی فراهم نیست، یک فرصت یک ساله به وزیر داده شود و منتقدان نقاط قوت و ضعف وزیر را در یک نشست با رئیس جمهور در میان بگذارند و تصمیم نهایی را شخصاً بعد شنیدن نقطه نظرات مثبت و منفی کارشناسان بگیرید.
آقای رئیس جمهور از انتخاب وزیر سفارش شده بپرهیزید.
حالا اگر در شرایط حاضر وزیری با چنین مشخصاتی نیافتید، اما معاونان کار بلد و دلسوز را با اختیارات مکفی در رأس امور بگذارید که تاییدیه همه هنرمندان واقعی را در کارنامه اش داشته باشند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ فیلمی که تماشاگر را میخکوب میکند
- درآمدی بر فیلم «بهانه سکوت»؛ روایت یک مصیبت در ساختاری نو
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- مطالبات کانون کارگردانان سینمای ایران از دولت پزشکیان
- اختصاصی سینماسینما/ گمانهزنی برای نفر اول فرهنگ و هنر؛ وزیر ارشاد هرکدام از نامزدها کیست؟
- یک نوع سینمای غیرمتعارف/ نگاهی به ۳ فیلم یک کارگردان
- معناسازی با تصاویر/ نگاهی به فیلم «مدار موازی»
- دوران مدیریت ویترینی
- سینما تعطیل هست یا نیست؟
- آغاز پیش تولید سریال «روزگار حبابی»
- دلدادگی در بستر برف/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- یک اعتراف و چهار اعتراض
- انتقاد دکتر پزشکیان از بی توجهی صدا و سیما به جایزه اسکار فرهادی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





