۱. برنامه پیش از افطار شبکه سه با اجرای بنیامین بهادری هم تعطیل شد تا تلویزیون باز هم هزینه بالاتری برای حمایت از مدیر شبکه سوم و تصمیمات او بپردازد.
۲. تصمیم تلویزیون درباره اجرای برنامهها توسط بازیگران مشهور سینما همانقدر خام و بدون کارشناسی بود که حالا ممنوعیت ناگهانی اجرا توسط آنها. فکر کنید همین دو ماه پیش در جشنواره جام جم به چندتایشان به عنوان بهترین مجری جایزه دادند و حالا رسما حضورشان را ممنوع میکنند. این تصمیمات متناقض و خامدستانه، خبر از یک بلاتکلیفی جدی مدیریتی میدهد که قابل بررسی است.
۳. معلوم نیست چرا بنیامین را دعوت کردند، چرا با او قرارداد بستند، چرا نامش را رسانهای کردند و چرا به یکباره برنامهاش را لغو کردند! آیا اینها بخشی از یک سناریوی مشخص است؟ به گمانم بله.
آنچه بدیهی به نظر میرسد، آن است که یک مدیرِ بدون سابقه قابل توجه و قطعا شهرتطلب، سناریوی سادهای برای دیدهشدن و سرِ زبان افتادن دارد. دائما ماجرا ساختن و مقابله با چهرههای مقبول و مشهور و انجام حرکات ایذایی درباره آنان تمهید سادهای است که برخی به کار میبندند تا بصورت مداوم نام خود را در رسانه ها و افواه، کنار چهرهها قرار دهند؛ حتی در نقش منفی ماجرا. معمولا هم یک مجموعه کانال و صفحه درفضای مجازی در اختیار دارند که هم آنها را حمایت کنند و هم به تخریب منتقدانشان مشغول شوند. این افراد، شهوت دیده شدن خود را اینگونه اقناع میکنند. این دسته آدمها توی دلشان معتقدند بدنامی از گمنامی بهتر است. البته روش موفقی هم هست. جواب میدهد. الان مدیر مورد اشاره در مدت کوتاهی برای خود اسمی به هم زده و به عنوان حذف کننده این و آن به خاطر سپرده میشود. ظاهرا هم به هدفش رسید، برایش بد نشد. حتما مدیران بالادستی او به این رفتارش آگاهند. لابد یا از کارهایش رضایت دارند و یا زورشان به او نمیرسد که در هر دوحالت وای به حال همه.
۴. نکته مهم آنکه بعید نیست اگر بنیامین به تلویزیون میآمد اجرای موفقی هم داشت؛ صدای خوش و سیمای جذاب او به همراه بیان خوب و تجربه کوتاه بازیگری و ویژگیهای شخصیاش میتوانست برایش امتیاز باشد. اما مسئله مهم آن است که اصلا چرا تلویزیون از مجریان باسابقه خودش استفاده نمیکند؟ چرا مجریان موفقش را یکی یکی حذف کرد و دستش اینچنین خالی شد؟ حسنی کجاست؟ یحیوی کو؟ شهریاری؟ رشیدپور؟ ضابطیان؟ و خیلیهای دیگر کجا هستند؟
۵. به هر روی اگر اوراقچیها میز عادل فردوسی پور در برنامه نود را به یک میوه فروش رباط کریمی میفروشند، چه باک. میزی که شاهد همراهی با مردم بود به دل مردم برگشت. رویش هندوانه میفروشند. خیلی هم مفید است. آن میز جایش توی آن سازمان نبود. اما آنچه مسلم است میز مدیریتی مدیر فلان شبکه به همین کار هم نمیآید. گویا میز عادل را یکی از مردم خریده تا ترمیمش کند و نگه دارد برای روز بازگشت او. میزها هم سرنوشتهای متفاوتی دارند، مثل صاحبانشان.
روزنامه اعتماد. ۲۴ اردیبهشت ۹۸
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- دوربین فرانسوی در جشنواره مستند کانادا
- در گفتوگوی کیوان کثیریان با بهنام بهزادی و مجید بزرگر مطرح شد/ پروانه ساخت دیگر موضوعیت ندارد
- در گفتوگوی کیوان کثیریان، امیر اثباتی و عباس عبدی مطرح شد: سینماگران حق دارند به صورت فردی برای یک نامزد تبلیغ کنند |
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: در حال برگشتن به دهه ۶۰ هستیم که زور میزدند سینما را گلخانهای کنند/ منطق دوستان این است که میخواهند بهزور خودشان را دیکته کنند
- نسخه ویژه نابینایان «درخت زندگی» منتشر میشود
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
- آنچه در سینما خطرآفرین بوده سانسور عقیده است/ در سینما گرهی افتاده که مدام هم کور میشود/ هیچکس نمیتواند زنان را از تاریخ سینما حذف کند
- هشدار به سانسور در عصر هوش مصنوعی/ میزگردی با حضور کیوان کثیریان، شهرام مکری و حسام سلامت
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: حکومتهایی که خودشان را متولی حقیقت میدانند خطرناکترین دولتها هستند
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- استحاله جامعه از هم گسیخته/ نگاهی به رویداد «کرگدن خوانی»
- رویداد «کرگدن خوانی» تمدید شد
- رویداد «کرگدن خوانی» / گزارش تصویری
- کرگدنها به خانه هنرمندان میآیند
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
آخرین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ فیلم کوتاه داستانی
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- یک واقعگرای بیرحم؛ دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینماییهای فهرست تایم ۲۰۲۴
- راهیابی ۳ فیلم کانون به جشنواره بینالمللی کودکان لکنوی هند
هندوانه فروش
انسان قدر دان بزرگیست
هندوانه را بشرط میفروشد
چون متاع تقلبی ندارد