سینماسینما، ایلیا محمدینیا
خاطره بازی با سینما شهر قصه
سینما شهر قصه صرفا خاطره بازی با فیلم ها و بازیگران سینمای ایران نیست.ادای دینی به بخشی از بدنه سینمای ایران چه در حوزه فیلمفارسی ها و بازیگرانش و چه فیلمسازان جریان سازی که در سالهای پیش از انقلاب و پس از آن حضورشان باعث ادامه حیات سینمایی این سامان شد.
سازندگان سینما شهر قصه به دور از جانبداری های مرسوم تلاش داشتن نشان دهند که اگر هنوز سینما به رقم بعضا تمام نامرادی ها که بر عواملش رفته و می رود، زنده است بیش از هر سیاست گذاری سیاست مداران عرصه فرهنگ مدیون آدم های خود سینماست.
فیلمنامه ای به قاعده در کنار روایتی سرراست و شوخی هایی که در بطن فیلم گنجانده شده بود فیلم را اثری جذاب و دیدنی کرده است.
خورشید مجیدی گرما بخش است
خورشید رجعت دوباره مجید مجیدی به سینمایی بود که از او سراغ داشتیم.
مجیدی این بار با دست مایه قرار دادن داستانی از کودکان کار مخاطبش را تا بطن تونلهای تودرتو و باریک که هر آن امکان ریزش آن می رود در جست و جویی رویایی شیرین می برد.
فیلمساز اما به رقم تمامی سختی ها و موانع سر راه کودکان کار هنوز امیدوار، چشم به آینده ای نا معلوم دارد شاید که کسی در این شهر صدای زنگ خطری را که علی زده است بشنود.
فیلمبرداری هومن بهمنش در کنار فیلمنامه دقیق مجیدی و نیما جاویدی و بازی خوب بازیگران نوجوان فیلم از امتیازات فیلم خورشید است.
فیلمنامه چشم اسفندیار فیلم “پسر کشی” است
بیشترین صدمه فیلم ” پسر کشی” از ناحیه فیلمنامهای است که هادی کریمی نوشته و آن را کارگردانی کرده است.
فیلم قرار است در گونه آثار معمایی بگنجد اما فیلمنامه نویس و کارگردان فراموش کرده که درباره آنچه که در انتهای فیلم قرار است گره گشایی شود در طول فیلمش اطلاعاتی ولو قطره چکانی به مخاطبش بدهد.
فیلمساز همه چیز را مخفی می کند تا در دقایق پایانی با گره گشایی مخاطبش را غافلگیر سازد غافل از اینکه او را عصبانی و سردرگم کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- دو فیلم تازه در راهند؛ «رکسانا» و «سینما شهر قصه» تابستان به سینماها میآیند
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- سینماسینما/ چه فیلمهایی از سینمای ایران بر پرده سینماهای فرانسه خواهند رفت
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
- هیچ مامنی وجود ندارد / «خورشید»؛ کودکان بیآیندهای که با دستهای خالی زمین سخت را برای هیچ میجویند
- طلوع جاودانگی / بوسه «خورشید» بر پیشانی علی
- مجید مجیدی: آقایان با حرفهایشان در مناظرهها به ملت خیانت کردند/ بنیاد مستضعفان با دریایی از ثروت، برای مردم چه میکنید؟!
- یادداشت لسآنجلس تایمز درباره «خورشید» مجیدی/ گوهر ژانر رئالیسم اجتماعی
- گزارش فروش سینمای ایران/ در دومین بهار کرونایی، گیشه در خواب زمستانی
- امروز نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی میشوند/ هیجان برای «خورشید»
- تکرار شکست
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





