تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۱۴:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162665

در دو ماه و نیم باقی مانده به پایان سال ۲۰۲۱، طبق جدول پخش کنندگان فرانسوی قرار است چهار اثر از فیلمسازان ایرانی به پرده سینماهای فرانسه بیاید.

به گزارش سینماسینما، «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها ‌و مریم مقدم، به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی که در مسابقه اصلی جشنواره برلین امسال قرار داشت و سپس راهی دیگر جشنواره‌های جهانی شد، از ۲۷ اکتبر توسط شرکت توتم، اکران خواهد شد. هنوز تعداد سالن‌های آن مشخص نشده است.

از اول ماه دسامبر «شیطان وجودندارد» ساخته محمد رسول‌اف که جایزه خرس طلایی برلین را قبلا به دست آورده بود، قرار است در بیش از پنجاه سالن در کل فرانسه توسط کمپانی پیرامید، به نمایش در آید.

«قهرمان» اثر اصغر فرهادی که به صورت مشترک با «واگن شماره شش» جایزه بزرگ جشنواره کن امسال را به دست آورد، توسط کمپانی ممنتو که درضمن یکی از سرمایه گذاران فیلم است قرار است در حدود صد سالن در فرانسه اکران شود. قابل یادآوری است که پرفروش‌ترین فیلم اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین» است که درضمن رکورددار همه فیلم‌های ایرانی است و کمی بیش از یک میلیون تماشاگر در این کشور داشته است. حال باید دید آیا «قهرمان» ، به این رقم خواهد رسید و فرهادی رکورد خود را می شکند؟

دیگر فیلم ایرانی، «خورشید» ساخته مجید مجیدی است که در جشنواره ونیز سال گذشته، جایزه بازیگر نوجوان را هم به دست آورد و از ۲۹ دسامبر، یعنی آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. هنوز تعداد سالن‌هایی که قرار است آن‌را نشان دهند اعلام نشده است.

حضورسینمای ایران بر پرده‌های سینماهای فرانسه در سال ۲۰۲۱ بسیار خوب بوده که بعد از بازشدن سالن‌ها در این کشور، اولین فیلم ایرانی به نمایش درآمده، «متری شیش ونیم، » با عنوان  «قانون تهران» ساخته سعید روستایی بود که جایزه بزرگ فیلم‌های پلیسی را امسال در فرانسه به دست آورده بود از ۲۸ ژوئیه به پرده رفت و موفقیت خوبی با پشت سرگذاشتن ۱۶۰۰۰۰ تماشاگر به دست آورد و همچنین از نقدهای بسیار خوب منتقدان این کشور بهره برد. این اثر توسط «وایلد بانچ» پخش شده بود. سعید روستایی درحال ساخت سومین فیلم بلند خود به نام «برادران لیلی» است که دارای سناریوی جذابی است. درضمن فیلم قدیمی « شطرنج باد» ساخته محمد رضا اصلانی توسط یک کمپانی که تخصصش در پخش فیلم‌های قدیمی است، از ۱۸ ماه اوت به پرده رفته بود که طی یک ماه حدود شش هزار و چهل نفر را روانه سالن‌ها کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها