تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۵/۱۵ - ۲۲:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189260

سینماسینما، پاریس: یکی از فیلم‌های مهمی که شیفتگان سینمای مولف برای دیدن آن در مسابقه جشنواره ونیز روز شماری می‌کنند، «شیطان وجود ندارد» ساخته ریوسوکی هاماگوچی فیلمساز ژاپنی است.

این فیلم از هم اکنون از سوی کشورهای گوناگون از جمله انگلیس، فرانسه، پرتغال، تایوان، ایتالیا، اسپانیا و غیره خریداری شده است. این کارگردان با فیلم قبلی خود «ماشین مرا بران» ابتدا در جشنواره کن خوش درخشید و جایزه سناریو را بدست آورد، سپس جوایز بسیاری از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی را نیز تصاحب کرد. عنوان فیلم جدید هاماگوچی «شیطان وجود ندارد» دقیقا یادآور نام فیلم خوب محمد رسول‌اف، برنده خرس طلای جشنواره برلین ۲۰۲۰ است.

داستان فیلم هاماگوچی بدین قرار است: تاکومی و دخترش، هانا، در آرامش در دهکده‌ای نزدیک توکیو روزگار می‌گذرانند. یک روز اهالی این دهکده با خبر می‌شوند که قرار است یک مجموعه زیبا در نزدیکی خانه تاکومی ساخته شود که ساکنان آن ناحیه را تشویق به فرار به طبیعت می‌کند. این پروژه باعث می‌شود که در زندگی تاکومی آشفتگی ایجاد شود. برای ساخت این فیلم یک همکاری خوب هنری بین هاماگوچی و موزیسین و آهنگساز فیلم قبلی‌اش (ایکو ایشی باشی) صورت گرفته و یک نتتجه درخشانی را به وجود آورده است.

کارگردان خود در این رابطه گفته: در این فیلم فرصتی عالی بدست آوردم که با این موزیسین دوباره کار کنم. در واقع پروژه ساخت این فیلم از آنجا شکل گرفت که موزیسین و آهنگساز از من خواست تصاویری برای آهنگ جدیدش بسازم. در طول این مدت بود که متوجه شدم دارم کار جدیدی خلق می‌کنم و پرسوناژهایی از فیلم خودم آرام آرام شکل گرفتند. فیلم درنهایت تمی موزیکال به خود گرفت. ریوسوکی هاماگوچی با فیلم طولانی مدت‌اش به نام حس‌ها که در جشنواره لوکارنو جایزه بدست آورده بود، در صحنه بین‌المللی مطرح شد و بعد از آن، فیلم اساکو، یک و دو نظر منتقدین بین‌المللی را بیشتر به خود جلب کرد. اما با ماشین مرا بران بود که بسیاری را شیفته خود کرد و شهرتش بیشتر شد.

ریوسوکی هاماگوچی، ۴۴ ساله ابتدا تحصیلاتش را در دانشگاه توکیو به پایان رسانید. فعالیت‌های سینمایی‌اش را  با فیلم‌های کوتاه از ۲۰۰۱ آغاز کرد که تعداد هشت فیلم ساخته و تعدادی نیز مستند کار کرده. ساخت فیلم‌های بلند سینمایی را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد و تا به امروز  ده اثر بلند کارگردانی کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها