سینماسینما، نغمه خدابخش
یسنا دختربچهای از استان گلستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گم میشود. با وایرال شدن ویدیویی از این اتفاق در فضای مجازی گروههای مختلفی برای کمک و پیدا کردن یسنا راهی دشت مورد نظر میشوند. این اتفاق ایده ای میشود برای ساخت اثر تازهی محمدرضا خردمندان. کارگردانی که فیلم قابل قبول «بیست و یک روز بعد» و ساخت دو فصل از مجموعه پربیننده «از سرنوشت» را در کارنامه خود دارد.
«ناتوردشت» با نگاهی روانشناسانه به دنیای درونی شخصیتها ورود کرده و با دقت به جزییات، شخصیتهای خردسال و بزرگسال قصه را به تصویر میکشد. دوربین در طبیعتی بکر حرکت میکند تا قابهایی چشمنواز خلق کرده و خلوص و پاکی طبیعت را به نمایش بگذارد.
روایت با تکیه بر شخصیت اصلی قصه، با بازی هادی حجازی فر، بهعنوان نگهبان و محیط بان منطقه پیش میرود. نگهبانی که گویا وظیفه اش علاوه بر حفاظت از طبیعت و محیط زیست، حفاظت از خصلتهای انسانی و پاک کردن آنها از آلودگی هاست. در این بین داستانکهایی از دیگر شخصیتها نیز روایت میشود تا تاکیدی باشد به تاثیر شرایط بر تناقضات درونی انسان و در نهایت دور شدن از اصل آفرینش.
گر چه روایت قصه ی همکار سابق کاراکتر اصلی، با بازی سعید آقاخانی، ربطی به ماجرای اصلی نداشته و حتی حذف آن خللی در روایت ایجاد نمیکند اما در ادامه سکانس آزاد کردن پرنده ها از قفس صحنه ای تاثیرگذار را خلق کرده تا عظمت و احترام به طبیعت را یادآور شود.
«ناتوردشت» فیلم شسته رفته و قابل احترامی است که علاوه بر خلق تصاویر سینمایی مخاطبش را به فکر وا میدارد تا نگاهی تازه به دنیای پیرامون خود داشته باشد.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- آثار راهیافته به بخش داستانی کوتاه و نیمه بلند جشنواره فیلم شهر معرفی شد
- تصویربرداری «از سرنوشت ۴» پس از واکسیانسیون عوامل از سر گرفته شد
- فصل سوم سریال «از سرنوشت» جایگزین «بوم و بانو» میشود
- «دوئل» در جشنواره «دوربان» آفریقای جنوبی
- «آنتراکت» بهترین فیلم جشنواره «نزرا فلسطین» ایتالیا شد
- نگاهی به «بیستویک روز بعد» / جستوجوی امید در پستوی زندگی
- نگاهی به فیلم «بیست و یک روز بعد»/ روی مرز کودکی و بزرگسالی
- قسمتی از رمان معروف «ناتور دشت» در اینستاگرام پرویز پرستویی
- اعتراض تهیهکننده یک فیلم/ بعد از انتشار لیست نامزدها، نام ساره بیات حذف شده بود
- آذرنگ جلوی دوربین «بیست و یک روز بعد»
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
آخرین ها
- هیولایی باستانی
- خرد کمتر لذت بیشتر
- با سانسورچی همراه نشویم، بر سرش فریاد بزنیم
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- در جشنواره فیلمهای ایرانی نیویورک؛ «علت مرگ: نامعلوم» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد
- «ژن زامبی» از ۲ اسفند روی صحنه میرود
- اعلام برندگان جوایز انتخاب منتقدان؛ «آنورا» بهترین فیلم ۲۰۲۵ شد
- نگاهی به فیلم «ناتوردشت»/ نگهبان پاکیها
- «صددام»؛ کُمدی ای که فقط سالن را پُر کرد
- یک کمدی شیرین و یک فیلم که فقط کام را تلخ میکند
- «غریزه»؛ عاشقانهای ناآرام
- درباره «زال و رودابه»؛ به مهر تو شد بسته دست بدی
- هشتمین روز نمایش آثار جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یاداشتهای جشنواره/ هفت فیلم زیر ذرهبین
- پس از واکنش پوریا شکیبایی به افتتاحیه جشنواره؛ علی ملاقلیپور به استفاده ابزاری از تصویر پدرش و هنرمندان دیگر اعتراض کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ مهمانهای بیربط در سینمای رسانه، امتناع عطاران از پاسخ و تقدیم فیلم به فردوسیپور
- علیرضا قربانی برای سالگرد فراق همسرش خواند
- فروش خوب «کیک محبوب من» در اکران فرانسه
- به وقت فرعون
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه فیلم کوتاه اعلام شد
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پرسشهای بیپاسخ و فیلمهای جشنواره/ در جستجوی زمان از دست رفته یا چگونه به راه خود ادامه دهیم؟
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها