«جست‌و‌جو در تنگنا»؛ انگار این همه‌ چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث برده‌ایم

سینماسینما، شهرام اشرف ابیانه فیلم خوب ساختن، آن هم درآوردن مستندی درباره‌ی امیر نادری کار هر کسی نیست. باید فیلمساز خیابانی باشی و با نادری حشر و نشر داشته باشی، و مولفه‌های سینمای خیابانی دهه‌ی پنجاه در خون و ریشه‌ات رفته باشد، تا بتوانی فیلم خاطره‌نگار‌ی درخشانی مثل جستجو در تنگنا را در دوره‌ی کرونا، […]

رابطه ظرف و مظروف

سینماسینما، ابوالفضل نجیب به نظر نمی‌رسد انتقادها به صداوسیما برای دعوت از امثال خداداد عزیزی به جهت ادبیات او در برنامه‌های زنده چندان محلی از اعراب داشته باشد. به این دلیل ساده که خداداد محتوای همان ظرفی را نمایندگی می‌کند که اساسا فلسفه وجودی‌اش چنین است و کار خود را بر همان ده بیست درصد […]

میراثِ کودکی

سینماسینما، حبیب باوی ساجد

«سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی

سینماسینما،  آریو همتی فیلم «سوت پایان» بنا بر مقوله‌بندی ساختاریک یعنی سینمای پیشاساختار، ساختارگرا، پساساختارگرا و فراساختارگرا در نوع سینمای پساساختارگرا قرار دارد. تلفیق سه جهان فیلمساز، مستند بودگی و البته فیلم تا حدودی موفقیت‌آمیز بوده است و خانم کریمی با وجود تجربیات پیشینی مانند «یک شب» و «چند روز بعد» توانست به این جهان‌ها […]

آخرین ها